買基金

2008/08/02 16:12:09 網誌分類: 未分類
02 Aug

    每個打工仔都要供強積金,強積金既錢就係投資基金,亦有好多人喜歡月供保險連投資基金既儲蓄計劃,保險經紀見客,慣常會打開一個表,密密麻麻既數字,列出你每月供幾多幾多,第N年你就可以提取幾百萬啦!

    回想小弟第一次買基金,係97年初出社會,用老闆既公積金月供亞洲股票基金,1年幾後唔做,98年提供款時,萬幾蚊既供款,竟然得返3千幾,跌幅超過7成!當時小弟亦「好天真、好傻」,以為公積金同基金係「穩陣野」,有人基金經理「睇住」,一定唔會輸錢,點知亞洲金融風暴,亞洲區股市大跌,我隻基金既跌幅,比起一隻二、三線既股票還要多,以為基金好安全,一直冇留意佢既表現,當收到3千幾蚊既支票個刻,只可以用今日既潮語「o咀」來形容。

    所以,買基金第一件事,對基金表現要有合理期望,每隻基金都會追蹤一個指標(Benchmark),以一隻香港股票基金為例,恆生指數(又叫大市)就係指標,隻基金既目標就係「跑贏大市」,即係如果大市跌,隻基金又跌,但跌得少過大市,呢隻就係一隻「好」既基金,所以「好」既基金唔係實賺,我地買基金,只能期望佢既表現跟大市,大市升幾多%,隻基金又跟住升幾多%,如果你期望大市升少少,你隻基金可以升多多,又或者大市跌多多,而你隻基金可以唔跌,仲可以大升,呢個就係不合理既期望。 

    第二件事,要明白基金有收費,你買基金,等同於搵基金公司幫你投資,基金公司唔會白做,首次認購費、基金管理費、轉換費、表現費,贖回費等等,都係基金公司既收入,亦係你既支出,唔好睇少幾個%既收費,羊毛出自羊身上,支出多表示你的回報減少,你買基金可賺可蝕,但基金公司就實賺,因為基金公司最大既收入係來自管理費,而管理費係按你戶口結餘,收取一定百分比(例如2%)做收費,而你戶口結餘,只會係多錢或少錢,永遠唔會變負數,所以對基金公司來講,只會係賺得多,或者賺得少之別,唔會蝕錢,倒過來說,你買基金,賺錢既時候會賺少左,蝕錢既時候又會蝕多左,仲記得,以前有個月供儲蓄計劃,頭半年唔可以停供,停供一毫子都冇,因為頭半年既供款,全部係經紀同基金公司既收費。

    當然,買基金亦有佢好處,例如收場費少,買一手匯豐要5萬幾,每月儲3千都要年幾先可以買一手,儲夠錢又可能已經升左,基金可以每月供最少1千,定額月供,平又買,貴又買,平均成本,又例如本地小投資者,好難直接買外國既股票,可以透過基金,例如日本基金持有日本股票,歐洲基金持有歐洲股票,可以多的選擇。

    市面又有所謂「保證/保本基金」,運作方式其實好簡單,佢將你大部份既錢,放係好穩陣既定息債卷,只用你少部份既錢做高風險炒作,債卷部份到期收返本金,所以「保本」,你少部份既錢加上債卷收到既利息,就進行高槓桿炒作,你隻基金可唔可以upside個「保證回報」,就係睇呢個炒作部份,「手風」好時就有upside,倒楣輸哂就冇upside,其實你都可以自制「保本基金」,你將錢全數做銀行定期,到期就可以收返個「本」,已經係「保本」,再將期間收到既利息,部份買期權、認股証、買馬、買波,手風順時,保本之餘賺突都唔係好出奇啫。

    每當股市大跌市後(即係今時今日,恆指由上年高位跌3成),冇人敢買股票既時候,銀行同保險經紀,都會好熱衷推銷呢類基金,可能見人股票輸到怕,呢類講明唔「100%保本」,又或者「保證5%回報」既基金都特別好賣,係經紀/sales既眼入面,佢地既工作同收入係來自賣product,最緊要你靠買,越多越好,至於你買咩product,唔係佢最關心既野,所以,市場鍾意咩product,佢地就會賣咩product,唔一定係你需要既product,小心。

回應 (2)
我要發表
2008/08/05 17:59:47 回覆

yy姐,

真係唔多熟,有機會要學下。

2008/08/04 23:43:01 回覆

MYSELF

原來您對保險唔熟. (我都是.)

您對基金的看法.我有感. 不如自己月供股票好過. YY太

user