大操

2013/12/12 10:42:07 網誌分類: 粵曲理論
12 Dec

我相信唔唱粵曲嘅人未必明白咩嘢叫做「大操」?其實等如我地講嘅rehearsal,即係正式表演前來一之預演,一般是所有有份表演的人響表演台上試吓走位、企位....作最後定案。

我知做折子戲嘅朋友會有「響排」,意思差不多;而企棟棟唱,我地會有「大操」。一般會安排響正式演出前(果陣所有唱口對要出騷所唱嘅歌應該已經純熟),安排在某曲社以出騷時所用的主要音樂師父與唱口正式夾一次,如果有咩嘢問題,音樂師父同唱口要響未來果幾日調較吓,以便正式演出前可以有最好表現。

可能你會問,何解平時唔夾?一般而言,正式演出果啲師父係由統籌節目果位人士搵嘅,佢地本身未必經常夾開,亦未必有曲社,如果動不動要組合佢地一齊開唱局皮費好貴,而唱口每次亦祇能唱半首歌,亦未必人人樂意咁做!因此,通常都係各有各安排(譬如北上)自己操熟首出騷曲,響大操夾一次,咁就出台架啦!

下星期出騷,前日傍晚大操。因為一早知道樂師中有失明人士,統籌人亦一早關照左要唱舊曲,因為新曲對失明人士有困難。因此,我和拍檔一早講好,雖然唱「重台泣別」呢首舊歌,我平時唱法與原唱唔同,我都盡量用番原唱嘅唱法,咁樣對大家都安全啲。

誰料....開頭奏果幾粒音(六..六..工..尺)經已覺得啲速度個個唔同!不過好快大部份都夾倒。但係當我唱段「反線二王」(呢啲都係大文大路嘢,大部份粵曲都有架啦)時,發覺果位頭架完全唔知拉咩---成段都跟唔倒(其實我跟足譜唱,佢唔駛追腔,冇難度估喎)!最攪笑係,果位仁兄係開眼架,反而係啲失明人士、因為靠聽,反而跟得倒!死啦,到時聽邊個好呢?

拍檔未唱之前問我:因為佢高音一向麻麻,佢話老師建議佢最尾果句用低音唱,問我好唔好?

我答:「未聽過你用低音唱,答你唔倒!不過,你之前幾次都係用高音唱,都唔係好大問題啫!反正我地唱尾曲,大把時間剩(其他人走晒,冇人同你爭),到時你呢句高音、低音都唱一次比較吓囉!」

結果...我地都覺得果位頭架奏段「反線二王」好唔得,所以一唱完我打眼色叫拍檔快啲走,俾時間個統籌同佢講耶穌---奏成咁聾嘅都聽得出有問題啦!佢唔攪掂佢、到時佢死咋。

跟住同拍檔去食嘢順便做「死因研究」。該次佢用左低音唱尾果句,我同佢講:「你都係唱番高音啦!一來唱低音唔好聽---對於一些熟悉此曲的聽眾來說,聽落以為你後勁不繼:跌watt!反正你唱高音祇係差啲啲,無謂搏!」

佢都認同,到時我地要自求多福啦!

在此,亦要向失明人士致敬兼致歉---冇諗過佢地叻過開眼果啲人!

回應 (3)
我要發表
2013/12/12 11:47:06 回覆

阿司徒佢地一向吾飲,寧願瞓覺。禮盈一定要同佢飲茶,免佢昌局遲到!

2013/12/12 11:38:17 回覆

我電話無左獲士呀!唔知點解!禮盈問去飲茶否?你獲士問下大家是否去飲茶?

2013/12/12 11:30:00 回覆

咁都得?重台無咩特別難道喎!反線二黃都很大路呀!哈哈,祝你好運!

user