睇「西遊記」作反面教材

2014/05/09 11:54:49 網誌分類: 學習
09 May

今日又做Miss Van,不過唔係教成語,係教你一個字----一個「伽」字。

響頭果一兩集「西遊記」度,無意中聽倒(真係聽倒,我都冇咩點睇!不過我都話我係無線粉絲啦,佢依家啲節目差成咁,我都開住佢個台,最多唔睇佢!但係我控制唔倒我隻耳唔聽架)唔知邊個講左「加藍」兩個字音。果陣經已有啲奇怪,我印象中「伽藍」音應該係「騎藍」,不過聽左就算,冇深究。

尋晚坐在電視機前做勞作(整曲譜套),又聽倒唐僧兩師徒重覆講左兩次「加藍」,抬頭望,字幕真係寫住「伽藍」,咁即係讀錯音啦!

為左肯定我冇錯,即刻上網查證(因為祇要有少少唔肯定、基於疑點歸被告嘅原則,我都唔會話佢錯!幾時做埋律師/法官呀)。

根據「中國民族宗教網」嘅資料,(「伽」是佛經中常見的字):

“伽”這個字現在也經常可以碰到,主要也用作外未語的音譯,一般的情況讀作jia.(「加」音)如著名的天文學家“伽利略”。但此字在佛經中不讀jia,梵音應讀作qie(「騎」音).如很多寺廟裡都供有一個菩薩,名字叫“伽藍菩薩”,那個殿叫“伽藍殿”。所謂“伽藍”,意譯就是指佛教寺廟,是梵文“僧伽藍摩(samgharama)”的簡稱。所謂“僧伽”就是指僧人,即和尚。所以“僧伽藍摩”就是指和尚居住的地方,也就是寺廟。“伽藍菩薩”也就是專門守護寺廟的菩薩。再有如印度的“瑜伽”,也不讀yujia,梵音應讀作yuqie.另外,此字也經常出現在佛經的咒語當中。

 

我冇興趣亦冇時間去睇吓普通話版本嘅「西遊記」有冇讀錯音,反正無線配音組實難辭其咎。

 

我未睇過原著,但係從小到大不知睇過幾多部用佢為題材嘅電影----睇完更加冇興趣睇原著!唐僧給我的印象是廢人一個(咁講法可能得罪好多人,但唔係我錯!錯就錯在電影嘅編劇同導演,係佢地俾倒個咁嘅印象我)。

 

以前睇「西遊記」,孫悟空雖然頑劣,但被唐僧收服之後便開始英明神武;反而依家播緊果套-----孫悟空一無是處,每次攪唔掂便求助觀音大士!既然觀音咁神通廣大,隨便搵個人取西經咪得囉,駛咩攪咁多嘢?唐僧搵邊個去都得啦,駛咩搵果幾師徒陪佢?

 

除左錯讀字、教壞人之外,套劇仲好暴力----不過唐僧最叻,自己唔駛做,但就要求啲徒弟唔可以殺生(包括啲妖怪)!你估自己實打得贏架?打交梗係要盡全力架啦----你祇可以當對方受到控制之後,才決定殺佢定唔殺佢!講開呢樣嘢我真係好同情香港嘅警察架,根據警例,佢地唔可以用高出對方嘅武力---一般而言,對方冇槍,佢地唔可以用槍!不過,當佢知道對方有槍果陣,又可能太遲咯!

 

自從十年前開始學粵曲之後,對於曲詞所寫的字,除非自己唔知,否則一定要唱番個正確發音----好像「綰」字讀「挽」音(原唱讀「管」音),話之其他人點睇,我都改番唱正確嘅音。

 

下個月出騷唱「百花亭贈劍」,其中有兩個字原唱都係唱錯音嘅----一個係「佯」字、另一個係「鋏」,原唱分別係唱「祥」同「俠」音。

 

根據字典:

 

     yáng ㄧㄤˊ 廣東字音「羊」

     假裝:~裝。~作。~狂。~稱。~攻。~言(說假話)。~死。

gaap3(p.7)
(p.183)
(p.155)
(p.48)
, , [26..]--選擇-- 同聲同韻 同韻同調 同聲同調(1)(2)劍柄 (3)冶鑄用鉗

 

              即:「 鋏」與「甲」同音

 

曲中「佯」字是平喉唱,唔關我事;問題係個「鋏」字,究竟跟原唱錯好、還是更正佢好?上個星期我都諗:「算啦!敬老活動,佢地聽慣原唱係唱「俠」字音嘅,我改左佢地會認為我係錯!」而且,果個字跟原唱嘅唱法祇可以用「俠」音唱。

但係反覆思量,既然我一向堅持知錯要改,點解今次唔改呢?我唔好以教壞下一代架(你估你真係Miss嚟咩)----雖然聽眾多是長者!依家決定唱番「甲」音,為左咁要改變埋個唱法;哈哈!到時台下唔知會唔會起轟,話我唱錯字呢?死啦!要揸個盾牌安全啲喎!

回應 (11)
我要發表
2014/05/10 08:45:24 回覆

阿CAT乖!

2014/05/10 06:30:34 回覆

我唔識讀嘅字,都會去「黃錫凌粵音韻𢑥」查吓!

2014/05/10 01:06:40 回覆

present!Miss Van!亞cat嚟上堂嘞!

2014/05/09 20:35:36 回覆
gaam1 (p.4)
(p.130)
(p.235)
(p.28)
, , [1..]--選擇-- 同聲同韻 同韻同調 同聲同調
緘口, 緘札, 緘封[3..]
2014/05/09 19:17:56 回覆

睇都未睇過。但係前幾日在茶餐聽食飯睇到包青天,心想,今時今日點解仲播包青天? {#icono0_42}

 

2014/05/09 17:53:59 回覆

細女對孖寶鍾意睇!我唔睇!情願睇包青天!

2014/05/09 17:52:36 回覆

緘默,以前老師教(針)默喎。唔想俾人話我唱錯,都係唱番針算啦!

2014/05/09 15:08:44 回覆

咪好似我咁囉----一路鬧、又一路睇,所以無線有持無恐!

2014/05/09 14:52:36 回覆

呢套戲非常之唔好睇,一路睇一路鬧。 {#iconb_234}

2014/05/09 13:48:31 回覆

「驚變」果個係「監」音;「幾度」果個先讀「針」音---箴。

2014/05/09 13:13:26 回覆

佯,我唱(洋),俾老師話我唱錯!原唱同華哥都唱(祥)。驚變一樣,緘,原唱是(針)但我記得好似都是讀(針)以前讀以尺牘時有呢個字。

user