人貴自知!

2015/09/28 08:28:59 網誌分類: 粵曲理論
28 Sep

今期「粵劇曲藝月刊」有以下一文(節錄),值得曲友參考共勉:

如今有一派曲友不問自己天賦,以新為勝。鶯聲嚦嚦的女平,唱「新霸王別姬」,「血濺未央宮」;聲如洪鐘的男平,唱「南唐殘夢」︴「泣血水繪園」、「浪捲飛花」,還頻頻出騷!另一派以仿為優,跟原唱曲譜。冇高子的唱「紅」腔、「仙」腔」、「任」腔、「凡」腔;無鏜音的唱「蝦」腔、無氣度的唱大喉。亦有唱藝未到的大唱高難度腔如「新馬」腔、「風」腔、「琴」腔等等。區區不反對嘗試,只應適可而止,遇絕而退。唱工之道也,非十年無小成。人有幾個十年?更何況是中年才入行的?無謂受唱齡之蠱惑,這是偽邏輯。若碰到只要交學費,必定能學齊的三無(無料、無知、無良)導師,更應無鞋挽屐走矣。

更壞者,是強行越天賦行事。譬如本身音域去不到唱腔要求的高子,便用喉嚨肌肉來壓迫聲帶變形發高音,難聽如夾死老鼠。久之,聲帶磨損,長瘜肉乃至破拆不成聲都是有可能的。反自然當受報復,逆天賦亦然也。

----------------------

話雖如此啫,最弊係人人都以為自己「正」(包括我在內),所以總認為別人唱得唔好、人人以為自己最好!所以依家睇「騷」,一邊響度諗:唱成咁、何解出騷,何解揀此曲唱?另一方面,自己卻都做緊同一樣嘢!

早個星期觀看左兩場「騷」----sorry!嚴格啲講:係一場「騷」都睇唔完。

一場係半邊星(即係我形容為「臘鴨騷」果種)、另一場係業餘折子戲騷。半邊星果場因為大部份嘅「星」都係真男人,部份我從未聽過,所以一心諗住會看畢全場架,誰料聽到第三場(睇左兩首唔得,諗住中場休息才走)都冇法子再忍落去,另外果一邊真係......偏偏俾得起錢請「星」嚟伴唱嘅,以為有粒「星」傍住就得,誰知相比之下,更加黯然失色。

至於折子戲果場,我認識部份演出者,基本上:唱功欠奉,不過以做手來說,算係唔差!呢個團體記憶中一年祇攪兩場折子戲,並不濫演。全場得一位子喉是唱做俱佳者(我認識佢,演同唱均超過廿年),睇完佢我都冇興趣睇落去,因為其他演出者我都知道係咩嘢料。

「半邊星」果場頭曲開始左,入座觀眾不足一半(高山新翼得六百座位咋);至於折子戲果場,做完第一場入座率亦祇得四成人,唉!觀眾那裡去?

政府花咁多錢興建高山新翼有何價值?是康文署政策問題、還是康文署職員批場手法有問題,引致觀眾流失呢?

回應 (2)
我要發表
2015/09/29 10:18:43 回覆

梗有好嘅,可惜祇係鳳毛麟角!

2015/09/28 19:11:38 回覆

我上星期在大會堂睇緣的約會,水準很高!唱者跟名師學習,歌令很長,全是闊太,音樂是港深混合,頭架是駱慶兒,

user