陸羽仁
陸羽仁
陸羽仁

估神(2)

2009/12/30 10:06:49 網誌分類: 經濟
30 Dec

   美股牛皮,7日內首次微跌,早段大市因為10月樓價上升及消費者信心增強,一度令金融、能源、科技股上升,但後段升勢轉弱,結果杜指微跌1.7點,跌幅0.1%,收10545點,標普500指數跌0.1%1126點。

     昨日談到大家都想做股神,其實股神不易做,網友們提到日本作家大前研一講的M型社會,我估在全球化大趨勢下,社會不止兩極分化,還有中產向下流的現象,由於工序外移,工作崗位的流動性增大,所以不止低下階層的工作機會流失,連中產的工作機會也會流失,中產一不小心,就好易變成失業階層,這樣在工作收入豐厚時如何累積財富,投資增值,不再是錦上添花的問題,而是中產老年是能否享受良好生活的關鍵。

     大家討論到策略重要是揀股重要的問題,我估在一個基金經理級的專業投資者而言,揀股和策略同樣重要,或者如何揀股本身就是一種策略,例如股神巴菲特以價值投資法去揀股,本身就是一種策略。但對一般散戶而言,多數入無乜能力揀股,或者揀中好股只走了一小段就走,又或者好股變咗衰股時唔識走,所以對散戶而言,揀股似易實難。

     有幾個網友對投資策略的總結都好好,請不要介意我引用一下。網友Myself 回應另一網友橫直角刀牛虫時說:「好同意你講,選啱股,有持貨力,長揸可以致富。不過想補充,對散戶來講,選股係最弱最弱既一環,我有個會計朋友,佢都睇唔掂上市公司盤數,唔知管理層點計出來,一般散戶,更加唔易搵到好股,所以陸sir先會叫人買2828呢類指數基金。再退一步,中移動係好股啦啩,高價買好股又係死,冇錯只要有持貨力,佢此終會升返上水面,不過鎖足幾年又夠慘啦。反而做止蝕、管理注碼、分注買,呢類技巧,散戶比較容易掌握的囉,不過如你所講,散戶時間少,長線買好股唔使煩亦係好方法,陸sir叫呢種做「投資的我」,以質素控制風險。」

     Myself基本上總結了我想講的要點「以質素控制風險」,揀龍頭大股就是挑有質數的股份,而買指數基金是更簡單的買質數股的方法,因為指數服務公司會把壞的成份股剔除,加入強股,這是一個自動揀股的機制,兼且分散投資。買指數基金升幅有限,不會一朝發達,但也不會一朝輸清。行得慢啲,但也較易到  站,有時快未必好。

     網友大笨袋鼠指出我講用或然率加賠率去計算回報的問題,佢話:「十分同意策略比揀股重要,用或然率+賠率去計好有道理,基本上係止蝕唔止賺,斬掉虧損、讓盈利奔跑;但好多時用或然率/統計去計作推論,好易忽略一樣嘢,大前題係事件要有大數量可重覆性,即長期不論輸贏都還有下一舖下注……但在個人層面,散戶係有一個宿命,多數開始時只有一、兩注資金的話,就算止蝕可以玩多過兩次,揀錯股要連輸三、四都舖清袋都有個唔細嘅機會 (50/50下連輸三舖機率係12.5% - 揀雞股加心理弱,可能係30/70,連輸三舖~35%),唔會有機會玩到十舖計個平均回報出嚟。而且錢少心寒心態亦不會強。另外,基本上投資/投機早期嘅成績會影響未來之持貨能力,早期投機或許亦應以穩陣揀股為重,先求增加生存機率 (做到60/40),待彈藥增加就有更好機會應用這或然率+賠率策略。」

     用易明一點的語言,大笨袋鼠指出,散戶買錯後止蝕,本金會不斷減少,所以唔可以簡單地講10舖贏6舖就得。這個講法很對,我為了簡化討論,所以的確是假設了散戶有10注本金,分10注去買股,所以本金止蝕後不會影響下一注的本金,而不是假設佢一注買清他所有本金。但如果散戶只有一兩注本金,而且也是一兩注全數買下去,的確唔係咁計,佢真正的危險不止是本金不斷減少的問題,而係一、舖就輸清的問題。

     我想講的話是針對大多數散戶講,大多數人唔識計數,無計劃,盲目下注,想做股神,一朝估中神仙股,一朝發達,例如買中隻比亞迪,以倍計咁升,認為咁就會發達,唔好介意我講,多數散戶買中比亞迪也不會發達,曾經買過比亞迪的人亦不少,好多人只是賺少少就離場,你估咁又係揀股問題還是策略問題呢?

陸羽仁

回應 (79)
我要發表
2010/01/04 04:41:18 回覆

kathleen,

You said '好難再揾到一隻有十幾倍增長嘅股架喇' I think it always have it in the market! Just that you can find it or not.  Any even you find it, will you believe it?  eg.:HSBC, if you bought it in Mar,2009. hkd$40.00. now is more that double!!  And I believed it will go up more!  Just that you don't know it at the time, only can find out after it happen!  Therefore, 選啱股,有持貨力, your 策略, your 心理質素 is the most important!!!!

Richard

2009/12/31 23:59:39 回覆

Luk Sir,

Thanks for your advice and support!

Richard

2009/12/31 13:32:51 回覆

sir唉… {#icons_panda3}

好難再揾到一隻有十幾倍增長嘅股架喇,如果您見到,唔該通吓水吖,hehe… {#icono_1}

陸羽仁
陸羽仁 2009/12/31 12:50:24 回覆

陸羽仁覆網友

祝大家快快樂樂迎2010!!

Kathleen:揀中好股走咗,咪學下嘢,睇吓下次點改進囉。

牆頭草:和黃連高盛都悶走咗,好難短炒,但有多餘錢可以揸吓,收吓息,唔好當炒股。

Richard:如果是優質股,有息派,比較清楚佢唔會執,投資的我可以唔止蝕,但真係要清楚上面三點,同埋唔好在大抽升時高追。

Any:中航科工現價可入多一注,世茂就最好等等。

nevermind.band:長江或和黃,A50基金或2828,以及匯控,都可以係投資的我的選擇。

2009/12/31 11:19:01 回覆

any: 再跌再買吧~ 那兩隻我都有~ 直升機同你入貨價一樣 {#icons_panda9}

2009/12/31 10:58:03 回覆

Luk Sir,

Can you give me some comment?  My method is never 止蝕, 選啱股,有持貨力, always have some money for backup.  Even I need to sell some, the most is sell half of my shares.  That way, don't metter the price go up or down, I still happy!  If go down, I buy more to adv. my cost lower.  If price go up, I still have half of my shares to earn more money! 

I apologoze for using my poor english.  It is because I am working in Canada for years now, I still buy and sell HK stock through Internet.  Seeing you site everyday!  Mr. Luk, thank you for helping us to learn more about invertment!

Hoping that everybody have a happy new year!

Richard

2009/12/31 10:54:42 回覆

陸Sir:

預祝來年事事如意,心想事成!

感謝您一年來耐心指點!

   (   中航科工3元入了第一注,

世茂#813  13.98入了第一注,)

還有第二注錢,几時入齊好呢?

 今年可在低位入貨長楂,

來年市況波動是否最宜月供?

 

2009/12/31 09:57:26 回覆

多數散戶買中比亞迪也不會發達,曾經買過比亞迪的人亦不少,好多人只是賺少少就離場,你估咁又係揀股問題還是策略問題呢?

Mr. Luk,

You are right!!  That's why I keep my 'HSBC' forever!  From year 1987 untill now!  At that time is only $4.5 per share!  Even in 2009, it go down to $5x.00.  I still keep it!  I even buy more.  Cause I sold some @ $135.00.  Also, I get pre.share @ $28.00.  Keep it until now, very good profit!!!  For that many years, the only thing I do is buy something never will bankruptcy.  Buy something have interest, never need to worry!  So easy to be RICH!!!!

LET YOUR MONEY WORK FOR YOU!

Richard. 

2009/12/31 09:55:05 回覆

噢~除夕!!! 今天放早, 回家打機算了~ 我是宅男始終如一 {#icons_dog6}

2009/12/31 09:53:27 回覆

morning , 2009 除夕.

2009/12/31 08:51:37 回覆

大師  燒賣,  早晨!  飲茶未! {#icons_panda4}

2009/12/31 08:40:59 回覆

早啊!

2009/12/31 08:39:59 回覆

伯仁:

早晨噢! {#icons_cat1}

2009/12/31 08:38:39 回覆

2009 早晨! {#icons_cat7}

2009/12/31 06:57:26 回覆

金融High Tea——紅色期指再起哄
2009-12-31

港股在期指結算日無厘神氣,但內地傳出「國務院今天已經批准推出股指期貨」的消息,令內地股市炒上,香港紅色股都跟住炒一炒,拉番高個市少少,結果恒指收報21496點,微跌2點,大市成交回升到480億。

        呢一排港股唔跟美股玩,美股玩緊創新高,但港股卻從高位回落。港股暫時偏離美股走勢,主要原因係資金有流出跡象,無新錢入來炒,其次係內地股市又無乜炒味,唔係好炒得郁,令港股更加無力。

        股指出籠要追貨

        昨日終於睇到一啲內地股市有點火氣的消息,就係股指期貨,A股借勢炒高,最後上證綜指以收報3,262點,上漲50點或1.6%,上海、深圳兩市成交額共計2,540億元人民幣,比上一個交易日放大近三成。

        內地推出股指期貨的消息講咗兩年,不過大家唔好以為消息係流料,其實阿爺的確想推股指期貨,皆因內地股市而家只能炒升,不能炒跌,所以令炒作資金焗住炒上,往往炒過籠,唔係太健康,所以阿爺想推出股指期貨,等股民睇好睇淡都有得炒,三前年已成立中國金融期貨交易所,到兩年前準備得差唔多,連班子都搵咗預備開工時,內地股市升上6000點的高位,阿爺馬上窒步,怕推出股指期貨會推冧股市,即時煞車,𠵱家隔咗兩年,又傳出會重推。

依家指數3200點,唔高唔低,齋睇價位係推股指期貨好時機,因為不至於一推出就推冧個市,但內地決策十分複雜,唔係只睇市場環境咁簡單,推唔推得到尚要觀察。但內地股民當推出股指期貨係好消息,認為推出後大市會先炒一浸向上,而一眾持有期貨公司的「期貨概念股」亦大漲,連帶香港的內地證券股亦受惠,例如申銀萬國(218) 股價及相關新聞就急升11%,升到4.09元。

        中環茶友話,若果內地真係推股指期貨,內地股市勢將會炒一轉,香港個場都會旺啲,等呢個消息證實時可以追吓貨。

        昨日藍籌股中和記黃埔(013) 股價及相關新聞有異動,昨收52.4元,升2.5%,事緣和黃大班霍建寧申報於12月22日增持50萬股和黃,持股量由0.1%增至0.11%。近日長和系主席李超人密密手增持長實及和黃,擺到明睇好,已引起市場關注,今次到霍大班都出手,雖然數量暫時唔係太多,可能只是霍大班花紅的零頭,但亦都係一個睇好訊號。

        和黃赫斯基係寶

        其實和黃資質唔差,一直都有大行睇好,可惜股價唔太郁,所以買佢要有耐性,無耐性就要走,就好似高盛在個幾月前話維持買入和黃,目標69元,但將其剔出確信買入名單,因為缺乏短期股價催化劑;不過其他外資大行持續看好,如大摩22日有報告建議增持和黃,目標價73元。

        中環茶友拆局,話和黃現價歷史高盈率12.6倍,息率3.3厘,一啲都唔貴,佢升唔起主要俾3G投資拖住,隨着3G日趨成熟,明年帶來的自由現金流將會顯著增加,慢慢不再是公司的包袱;其他如港口等業務又受惠於復甦,今年表現已經唔差;和黃旗下最受低估的是赫斯基石油,呢項業務具重組前景,赫斯基除了有石油外,還有巨量油砂,開採成本價只是每桶40美元左右,以現時油價78美元計,已經賺到笑,過去已經有石油業巨企接觸過和黃想買起成間赫斯基,但李超人唔肯割愛,所以當呢舊嘢係寶。

        茶友話,買和黃當收息股就幾好,但佢唔啱短炒,只宜睇長啲,例如睇番一年,現價買若果真係升到大摩的目標價73元,唔計收息可以有39%回報,但你想佢短期內大升就唔一定啦,若大市好旺佢唔升,可能要損失機會成本。

        陸羽仁

2009/12/31 06:16:59 回覆
Dow Jones Industrial Average(DJI: ^DJI)
Index Value:10,548.51
Trade Time:4:05pm ET
Change: Up 3.10 (0.03%)
Prev Close:10,545.41
Open:10,544.36
Day's Range:10,505.66 - 10,550.70
52wk Range:6,440.08 - 10,605.70

Dow Jones Industrial Average (^DJI)

2009/12/31 04:08:06 回覆
2009/12/31 01:24:39 回覆

陸sir, 上次有關勾地一問,多謝賜教. 我又有新問題想請教. 

我最近賣咗層樓(非自住, 收租用的,自住的未賣). 大約會收回75萬左右的現金. 不甘心放現金係銀行無息收. 更怕美元貶值利害。但又不想務太大風險. 因為筆錢會隨時等樓價大跌時衝番入市買樓用的. 

我filter了以下股, 但未想通買邊隻好, 想請教一下您的意見. 

941中移動

P/E 11, 息3.9%

Pro:        息高! P/E 低. 有回歸A股概念. 收入係未來一兩年未見會減少.

Cons:        唔明白點解會大落後. 市場無死錯人, 一定有問題係我睇唔出. 


1 長江   

P/E 14.7, 息2.5%

Pro:        超人都增持.  有回歸A股概念。

Cons:        息低 

2 中電

P/E 12.1, 息4.7%

Pro:        息高! 公用股

Cons:        未諗到。同埋唔知點解過去一年無升過。


5 滙控

P/E 26.2, 息5.2%

Pro:        高息, 上A股概念 

Cons:        P/E 高. 歐洲未復蘇(按我工作關係得知)


2823 A50

Pro:        同步中國大市同埋指數始終有啲政治野。唔可以升得太多或跌得太多。 

Cons:        政府打完樓後隨時打股市或收水。2823有50﹪以上係金融有關。難免會受影響。

巧茹與小泡泡
巧茹與小泡泡 2009/12/31 01:20:05 回覆

這世界上從不曾有那個人是只靠「從眾」(follow the crowd) 而成功的。

只要持續保持熱情,在真正熱愛的工作上努力,你一定會找到那個夢想的。

親自檢視每一件事,用你的眼睛驗證每一件事。美國名將巴頓將軍加以詮釋「當每個人的想法一致時,就表示根本沒有人在用大腦。」

敞開你的心胸,永遠不要拒絕第一眼看上去和你不一樣的人。

不可依賴別人,設定自己的目標,想像自己的未來,找到自己要走的路。

先讀歷史,再去看世界。

了解你的弱點和覺察你的錯誤,在危機到來時就不會滅頂。

不肯接受改變的人會被時代淘汰,而得益的是那些能看出改變、擁抱改變的人。

把你的眼光放在未來,不要眷戀那些遲早會過時東西。

用功讀書,學得越多你才知道你懂得越少。

(我都係抄自頭條網友的)

{#icono_67}

 

animal666
animal666 2009/12/30 23:08:24 回覆

Push ...

21

{#icons_panda27}

2009/12/30 22:40:39 回覆

牆兄, wa

我知除左你地之外,有網友已經一早入左1仔

我都心癢癢,可惜近來工作忙到冇心買賣,還是看人高興吧

希望2010有好消息,到時請我食飯啦

小潘

2009/12/30 22:22:10 回覆

小潘,

對呀, 我都覺得無理由咁明顯, 所以一直唔敢跟, 但買足兩個月長實, 跟住買和黃 ???  我想 ... 最危險地方可能最安全喎 (short 左)

又睇睇和黃, 跑輸大市有二成, 除左生滋(3G), 其它 碼頭, 石油, 電, 零售, 地產都唔會太差卦, 今年底價是 $4x  .... 跟李生一注, 快開牌見人.

 

2009/12/30 21:30:42 回覆

潘兄,

誠哥密密買自己d股票,真是好有可能1,13會上A股掛牌.....佢以家未升都唔買,唔通貴先黎買....

2009/12/30 20:41:13 回覆

牆兄

我都覺得1 , 13可能有大動作,由誠哥11月開始買貨,買到今日,入左好多1, 13又近來勁入...

不過我就諗,呢個大鱷,冇理由有好野會益大家bor...連我都睇到既野,相信好多勁人一早睇穿啦...

小潘

2009/12/30 18:26:48 回覆

補充: 如果手持雞股, 炒股, 牛市坐艇感覺會好差, 所以為左自己唔會訓唔著, 手持實力股乃是上策

2009/12/30 18:24:20 回覆

fly兄: 雖然我同意你講牛市坐艇感覺良好, 亦都100%晒冷, 但牛市都有大調整, 唔係個個散戶有GUYS, 可以晚晚訓得安安樂樂.

不過, 我爛命一條, 上年股災, 身家輸剩2,3成都試過, 而家就算跌一半, 我都唔會訓唔著.....加上我覺得20,000支持極大, 所以未驚過.....不過唔係人人都好似我地一樣"視死如歸" {#icons_panda25}

2009/12/30 18:07:29 回覆

各位  晚安! {#icons_cat1}

2009/12/30 17:41:23 回覆

噢~ 原來已經......睇淡睇足一年, 另傳聞幫公司重注牛腩城~ die {#icons_dog6}

記得一年前左右,黃x康(Axdrew)啱啱轉去敦x證券做董事總經理時,佢嘅第一個訪問就安排咗畀絲絲,點知聖誕節都未到,Axdrew就已經離開咗敦沛。絲絲記性一向幾好,繼敦x前投資研究部主管郭x耀喺七月尾離職後,依家Axdrew都走埋,半年內連走兩名高層,真係「一年人事幾番新」。

2009/12/30 17:20:11 回覆

loss兄: 一般散戶敢輸不敢贏, 我試下敢贏又敢輸~ 睇下使唔使得, 牛市坐艇感覺良好 {#icons_panda10}

2009/12/30 17:04:31 回覆

今日手上股票全線下跌..... {#icons_panda8}

2009/12/30 17:03:47 回覆

Fly兄: 咩你都晒冷 {#icons_panda9}, 希望新年爆上 {#icons_panda27}

2009/12/30 16:53:23 回覆

fly兄: 係小小熊仔~

2009/12/30 16:35:30 回覆

重生: 跌下買下, 跌下又買下, 不知不覺無晒錢了 {#icons_panda11} 

terry屍兄: 熊仔? {#icons_panda7}

 

2009/12/30 16:31:22 回覆

玉米走得太遲 {#icons_panda3}

2009/12/30 16:29:10 回覆

已入 {#icono_66}

2009/12/30 16:24:31 回覆

請看網友說黃生的古事..重生想上上落落 fly 都100% 持貨.  看看他是不是講你噢 {#icons_panda25}...... 又高水 {#icons_panda7}

2009/12/30 16:17:11 回覆

apple: 227 is better today {#icons_panda23}

2009/12/30 16:13:04 回覆

第尾上海突然爆上, 何事?

 

中證監主席尚福林表示,將適時推出融資融券和股指期貨,並進一步推進新股發行制度改革,完善新股價格形成機制和承銷制度。

#218 rises over 11%

2009/12/30 16:11:22 回覆

草兄: 誠哥睇住邊個敢郁, 下跌有限, 上升無限, 牌面贏多輸少~ 可惜我無錢了 {#icons_dog1}

2009/12/30 16:10:20 回覆

天涯,

見你講"cash is king",我又諗起我個同事仔,佢股票一輸錢,就口中唸唸有言:「cash is king; stock is rubblish,we are slave!」 {#icons_girl2}

 

牆兄,霍生入個2千幾萬,only係佢的袍金既零頭炸wor。

2009/12/30 16:05:01 回覆

飛哥,

我係思覺失調 雙重性格好耐啦,

話口末完, 己入貨和黃, 好耐以前70元買過,悶走左.

現在52.x, 同我去番70先.  老李千奇唔好扇我.

 

2009/12/30 15:59:11 回覆

重生: 什麼暈醒? 我好精神噢~ 係在公司悶左o的 {#icons_boy9}

嘩~ 期指抽來抽去, 玩屎噢~ {#icons_panda1}

子龍 (kaka就是大叔的契哥)
子龍 (kaka就是大叔的契哥) 2009/12/30 15:57:30 回覆

阿爺升得靚唔靚仔呀??? {#icons_boy1}

2009/12/30 15:56:16 回覆

myself以前sir未開班,冇人教呢招噢,不過黃國英又講得幾好笑噃。

2009/12/30 15:52:32 回覆

myself

cash is king的基金經理,或許是利息基金的經理,專投資外幣工作  {#icons_panda25}

2009/12/30 15:51:54 回覆

fly 兄不會是剛剛從暈醒噢!  {#icons_panda12}100%

2009/12/30 15:51:17 回覆

a兄: 夾親嗎? {#icons_panda7} 

2009/12/30 15:44:31 回覆

草兄: 1, 13悶股兩隻, 唔太arm你wor~

噢~ 下午夾淡友~

第尾上海好吸引噢.........超~~雞碎咁多, 唔沽 {#icons_panda8}

重生: 小弟持貨100% {#icons_panda2}

2009/12/30 15:44:03 回覆

會不會大家都是 {#icono_74}倉...才這樣靜噢 {#icons_panda23}

2009/12/30 15:38:57 回覆

牆兄,

可能johnny兄係基金經理,係夏威夷放緊假。

瀏覽更多回應 正在載入...
user

最新回應

soho*
soho* 2023/07/21

20/7/2023 外交部:反對日方排海計劃有理有據
<匯港通訊> 因福島核污染水排海問題,中國強化限制日本食品進口,日本政府表示食品的安全性有科學保障,計劃向中方呼籲要求盡快取消進口限制。

外交部發言人毛寧回應時表示,中國政府秉持以人民為中心的施政理念,必須對人民的健康和海洋環境負責,反對日方的排海計劃有理有據,採取有關措施有理有據。

對於日本政府利用北約峰會、東亞合作系列外長會、東加勒比漁業部長會議等場合,為福島核污染水排海計劃辯解,並釋放不會推遲今夏啟動排海的訊號。

毛寧強調,如果核污染水是安全,就沒有必要排海,如果不安全,就更不應該排海。中方敦促日方正視國際社會和國內民眾的合理關切,停止強推排海計劃,以真誠態度同鄰國充分協商,切實以負責任方式處置核污染水,並接受國際監督。(WL)

soho*
soho* 2023/06/10

有美國撐腰的日本官員卑鄙無恥下流賤格自私, 將核災難輸出全球, 害人精將會受到詛咒

https://youtu.be/zBNGawiSC1o

soho*
soho* 2023/06/10

日本執意傾倒核水

日本福島核廢水排放入海的方案進一步推進,最快7月傾倒入海,在國際間引起極大關注。

日本政府一再強調計劃安全,惟說法無可否認極具爭議性,多國都強烈質疑,在安全疑慮完全釋除前,日方堅持推動計劃無疑非常自私。

本港作為日本農產品最重要市場之一,在此敏感時期,港府作出了周詳果斷的應對,加強日本食品檢測同時,亦已預備好禁制高風險水產,保障食品安全。

若信核廢水安全 日本何不自用?

日本政府在國內外強烈反對聲下,繼續核污水傾倒設施的工程,排放隧道基本竣工,東京電力公司本周開始在隧道注水,按照日方說法,現在距離正式排放只差最後一步,只待國際原子能機構(IAEA)的報告,料廢水最快今年7月排放落海。

事態發展引起區內國家強烈反應,中國駐日本大使館發言人指,將核污水向海洋一排了之不負責任,按國際法和《聯合國海洋法公約》等規定,日方有義務與可能受影響的國家充分協商;馬來西亞、南韓、俄羅斯以及多個太平洋島國也表達憂慮。

日方一再強調倒核廢水入海安全,但按日媒報道,東電5月份在核電站附近海域作檢測,發現有海魚的放射性元素銫含量,超標180倍,日本民眾也強烈反對排放計劃。

環境局長謝展寰曾向日本當局和日本駐港領事表達極度關注,直指日方若對核廢水安全有信心,應在本國尋求作灌溉等用途。

如今日本選擇將廢水排入海,而非注入當地的湖泊、河川,顯然也明白箇中風險,核廢水一旦進入自然環境,後患無窮,而且覆水難收。日方忽視這些合理疑慮,在國際社會未有共識下一意孤行推進計劃,做法非常自私。

香港雖然只有700多萬人口,卻是日本漁農業第二大出口市場,去年出口香港的農林水產品總值2,086億日圓(約117億港元),僅次於中國的2,783億日圓(約156億港元)。

隨著日本排放核廢水計劃推進,料愈來愈多國家或地區作出類似入口限制警告,日本將要承受自私行動的後果。

(轉貼9/6/2023經濟日報)

{#iconb_227}

大戶終結者 ( 等人齊 )

現在係頭條網註冊會去咗下載星島頭條 app。