巴士的點評
巴士的點評
巴士的點評

假如你係華叔……

2014/04/12 10:14:57 網誌分類: 生活
12 Apr
        立法會議員昨晚已起程去上海,參加阿爺擺下的鴻門宴,阿爺請得泛民去開餐,雖然不會殺頭,但當然必有所圖,泛民又如何回應呢?

        這令我想起28年前的一幕。那時阿爺搞《基本法》起草委員會,內裏有兩個民主派草委,一個是李柱銘,一個是司徒華,李馬丁行事大開大闔,似鬼佬作風,華叔較為深謀,有中國人的智慧。

        當時傾到政制方案的關鍵部位,有親北京委員提出保守方案,街外有人建議他們辭職唔玩。我那時是記者,去到廣州白天鵝酒店華叔住的房間,問他點睇。華叔開門迎客,等我入房後先把電視聲開到大一大,嘈到我要貼近他嘴邊才聽到他的說話。華叔話:「小心有偷聽呀!呢個係最原始的方法防止偷聽。」

        華叔話除非去到必要時候,否則他不會辭草委之職,「一日有得同共產黨爭取,都要盡力爭。辭職好易,反枱好易,反咗枱又點呀?」他的理念好簡單,一方面堅持民主原則,一方面爭得幾多得幾多,盡爭。(後來華叔在八九年六四事件後辭去草委一職,這又是後話了)你睇華叔這樣驚偷聽,就知他十分不信任共產黨,但他亦不是不傾不講,大有「怕乜同你傾」之勢。

        如今泛民在政改問題有兩種態度,民主黨這類溫和民主派都有少少想有協調方案,但激進民主派就認為同阿爺傾都無謂,馬上上街啦,溫和派比較弱勢,所以阿爺叫他們去上海,他們就遲遲唔想去咁款,結果民主黨派了單仲偕和黃碧雲去上海,不是最大粒的陣容,擺出一個「叫做出席吓」的態度。唉,未去都預咗無得傾,又是否一個合理態度?

        有人話最近的區議會海怡西選區補選,嚇怕了民主黨,因為人民力量的袁彌明有1083票,得票仲多過民主黨的單仲偕,係激進民主派打贏溫和民主派,經此一役,民主黨更不想同阿爺傾,以免未來失票更多。喂,大佬,大家睇清楚,單仲偕一個白髮中坑,袁彌明一個後生靚女,大家都無在地區工作的往績,選民當然是選靚女不選中坑啦,和激唔激進關係有限啦,選民覺得區議員都無大用,選個靚女得閒落區向我匯報工作也好呀。若民主黨被海怡區選結果嚇怕,頭腦又是否簡單了一點?

        回頭說政改,阿爺擺明企硬,但又是否寸步不可讓呢?同阿爺傾,向他爭取,又是否一定無結果呢?傾也不敢傾,或者預了只是做騷不預有結果,又會否辜負市民期望?好多人都希望泛民和阿爺傾出一個妥協方案,等2017年有普選,而不是未傾就想住反枱。如果華叔還在,相信他亦不怕和阿爺傾,當然,傾的時候,也不會丟失立場啦。

        wh.lo@bastillepost.com

        盧永雄

        
回應 (0)
我要發表
user