鹼性飲食法得唔得?

2021/08/18 04:14:22 網誌分類: 生活
18 Aug
          早前端午節的時候,有朋友問到鹼水糉是否真的屬於鹼性食物,再延伸討論到鹼性飲食法。

          該飲食法由二○一○年左右開始流傳,指食物可分為酸性及鹼性,而進食後會直接改變體內酸鹼值,從而影響健康。 追隨者聲稱多吃鹼性食物可中和身體內的酸性,有益身體及養出易瘦體質。 另外,因為癌細胞在酸性環境下會更活躍,所以亦有聲稱鹼性飲食法適合患癌人士跟隨,幫助控制病情。

          酸鹼值由一到十四,高於七代表鹼性,而低於七代表酸性。鹼性飲食法意思就是一日內所進食的食物必須有八成以上都是鹼性食物。鹼性食物大多是蔬果,如菠菜、番茄、蘿蔔、提子等。 另一方面,需要避開的酸性食物包括有紅肉、家禽類、奶類、糖、五穀及酒精。但事實上我們體內有一個非常嚴緊的酸鹼值平衡系統。 血液循環系統具有自我調節的能力,將血液的酸鹼值維持在七點四左右。 食物經消化和吸收後,會進入血液,但我們腎臟會幫助排走不同物質,以維持平衡穩定的酸鹼值。所以無論我們吃的食物有多酸性或鹼性都好,並不會對體內血液酸鹼值有大幅影響。

          只可以說,這種飲食法可鼓勵多吃蔬果,但需若長期跟隨,蛋白質及某些維他命有機會攝取不足。而利用鹼性飲食法達到瘦身效果或控制癌症病情均沒有科學根據,所以並不建議。  香港營養師協會會長

        澳洲註冊營養師

        邱晴

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類

最新回應

N
N 2019/08/28

過量鈉質會令血壓上升,真的嗎﹖我都去過瑞士,啲嘢真係非常咸,無錯。但瑞士人真係心臟病高咩﹖

如果你啲營養師唔知道的話,去睇吓你地最追捧既Ancel Keys七國研究既事實,佢研究咗廿幾個國家,而瑞士就係其中一個高脂但低心臟病率既國家囉(不過佢只cherry pick咗七個符合佢假設既國家)

講到尾,高脂同高盬根本就唔會導致心血管問題,講完