陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

縮表唔係好消息

2017/09/25 08:42:02 網誌分類: 經濟
25 Sep
        美國聯邦儲備局開完會,決定於10月份開始縮表。由於儲局事前已做足期望管理功夫,市場反應平靜。有樓市同股市名嘴更加話不明朗消息已趨明確,預言大時代來臨。究竟縮表有咗明確時間表,係咪真係咁好消息呢?

        收水影響資產價格

        聯儲局啟動縮表,資產負債表會由4萬億美元逐步削減到2.5萬億美元。睇番聯儲局擴張資產負債表嘅過程,最先係2009年金融海嘯爆發,前聯儲局主席伯南克做過教授,佢研究上世紀30年代大衰退嘅經驗,得出的結論係當年央行於不景氣時收緊銀根,係導致出現蕭條嘅原因,所以佢諗咗唔同嘅招數去放水。除咗減息外,佢仲諗咗量化寬鬆(QE)呢招,藉住擴大央行嘅資產負債表,將錢注入市場,令到融資成本大跌,間接效果係減少咗企業因為無錢而退閉,避過咗海嘯引發的恐慌效應。

        在聯儲局大力放水初期,市場被金融海嘯嘅恐怖場面嚇儍,對量化寬鬆作用半信半疑。大量資金喺銀行體系閒置,造成債息超低,帶動美債進入超級大牛市。其後隨着大家驚魂甫定,資金繼而推高美股,並且慢慢進入實體經濟,令美股出現大牛市之餘,全球資產市場,包括物業等都出現虛升,慢慢實體經濟都受到帶動。

        儲局量化寬鬆造成全球股樓進入牛市,係一個不爭的事實,因此美國啟動退市收水,遲早會影響到資產市場。股市有升必有跌,雖然投資者多數樂見升市,不想見到跌市,但市場並唔係以人嘅主觀意志去轉移嘅。第二係宏觀貨幣政策影響市場,產生效用嘅時間好受投資者心理影響,如果大家都高度重視,咁效果就立竿見影,例子之一就係1987年股災,就係受當時聯儲局主席格林斯潘加息一嚇所以出事,但如果大家當佢無到,咁政策就可能要以年計才會出現效果。不過,遲到不等如不到,有咁嘅政策原因,就會有咁嘅政策結果,所以如果話啟動縮表係消息明確咗嘅好消息,咁就似乎樂觀咗啲。

        樓市恐受雙重夾擊

        由於政策方向開始轉變,所以投資者炒還炒,警覺性都要提高。如果係炒股仲好,因為有乜失閃仲可以走得好快。如果要炒樓,就要留意現時有幾重辣招,入市成本好高。

        上個星期本港地產股炒過一浸,主要係市場相信現屆政府改變咗態度,增加同發展商合作去提高住宅供應,令到發展商手上嘅農地更易獲准改建為住宅或者補價,但呢個做法對地產發展商有利,但對樓價就有壓力,因為政府放寬土地發展,令發展商有機會可以將難以發展嘅農地變成其他項目,既減低風險,又可以有相對高嘅利潤,但咁樣就會增加供應,對樓價產生壓抑作用。

        聯儲局縮表,加上未來住屋供應有望增加,對樓價自然會有壓抑作用。不過,最近新盤開售,發展商依然進取,有將軍澳開售嘅樓盤價格創出區內新高,發展商嘅賣點係呢個盤嘅定價平過旗下元朗樓盤,咁樣自己同自己比較嘅「賣點」,真係可圈可點。

        當下樓價去到天咁高,搞到政府話連貨櫃屋都想搞,可見高官話增加供應唔係講笑,所以一擲幾百萬買個納米盤,如果係用嚟炒賣,都真係要諗清楚將來想賣嘅時候點離場,所以有地產代理老闆喺縮表後繼續唱好樓市,就真係聽到人耳都側埋!

        美國縮表後,借住美國評級機構調低中港評級,恒指喺上周五跌咗229點,跌穿28000點,收報27880點;國企指數收報11109點,跌89點。不過以全周計,恒指仍累積上升72點;國指也累漲41點。美股收市就變動唔大,杜指收市報22349點,跌9點;納斯達克指數收市報6426點,升4點;標普500指數收市報2502點,升1點。

        期望眾安登場沖喜

        藍籌股上周五幾乎全線下跌,匯控(005)、建行(939)及平保(2318)為跌市元兇,匯控跌0.59%收報76.2元;建行跌0.75%收報6.62元;平保跌1.6%收報61.6元;三股合共拖低恒指51點。

        地產股亦普遍下跌,不過新世界發展(017)就逆市升1.63%收報11.22元。大炒多日嘅內房股回吐,恒大(3333)單日跌3%收報29.5元;遠洋集團(3377)跌5.6%報5.41元;綠城中國(3900)跌5.5%收報10.34元;世房(813)亦跌5%收報17.38元。估計大市本周初可能仲有壓力,跟住就睇吓隻眾安保險(6060)掛牌可唔可以沖喜吓嘞。

        流心月今年大熱太古整餅唔執輸

        迪士尼與友邦(1299)合作的慈善跑於上星期舉行,吸引咗近萬人參加,今年賽事還增加了領袖盃,中環茶友都有份去湊熱鬧,仲見到唔少老友,好似旅發局企業事務總經理梁美寶(Cynthia)同太古集團高層唐偉邦,後來仲收到由太古公關大員送出今年大熱嘅流心月餅。

        水貨客來港掃貨

        香港月餅年年有新潮流,聽講今年由過去好興嘅半島奶黃月轉到去流心奶黃月。早前有中國水貨客來港買月餅餅卡,惹來歹徒垂涎施襲,搶走過百萬現金,有說掃貨目標就係呢啲大熱的流心奶黃月。

        水貨客熟悉行情,中秋節前預知產品有機會大賣,為了確保有貨供應在手,遂攜同現金來港掃卡。

        至於茶友收到嘅奶黃月,睇真原來係中國出品。講到月餅嘅品質保證,中國人都要嚟香港買餅,咁點解太古要送中國生產嘅餅呢?皆因近年太古好有興趣於當地發展食品業,年前就收購咗一家麵包集團,呢啲潮流大熱就係佢哋自家出品。既然自己有好嘢,咁就無理由去幫襯人哋啦。

        中國生產香港「品管」

        呢盒由中國生產,香港品質保證嘅月餅,茶友食落口都話唔錯,如果唔留意睇佢盒面嘅簡體字,都未必留意到係中國產品。茶友話,明年月餅唔知又興乜?有人估會果饀月餅,因為夠健康,唔知太古會唔會又有呢啲新口味供應呢?

        陸羽仁

        
回應 (1)
我要發表
2017/09/25 12:17:07 回覆
未跌破上升軌20170925
2017/09/25 01:10:05
網誌分類: 經濟
 
 

未跌破上升軌20170925

上周先高後低,若能在28000樓上按小貓建議成功沽貨的師兄姐,到了周五低位又可以考慮重新買入了。
如果未能成功沽貨的人, 要留意這周恒指可能會在觸及20天線後反彈, 但如果今周再一次跌跛20天線時, 就可能真的要調整至50天附近, 即27500一帶, 甚至擊穿27300的重牛區了。
除非大市成交能達到1200億以上來向上突破, 否則這種憑高沽出, 再憑低買入的波段操作應該可以持續一段日子。

三大內銀又回到波段低位, 只要不跌穿現價, 就可以吸納, 短線又可以候高再沽。
當中尤其是939建行, 已到50天線(6.62), 相對工行(5.63)中行(3.93)有較大的搏反彈價值。

要留意, 若建行現價不反彈而繼續下跌時, 工中行可能會跟隨, 反則就可能啟動新一輪升浪。

中長線而言, 無論恒指和工中建, 都仍在牛市的合理調整範圍中(中線看50天, 長線看250天), 只要不是大成交跌破現價, 仍可安心持股, 否則應離場觀望。

user

網誌分類