陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

特朗普請股民食驚風散

2018/04/09 11:58:58 網誌分類: 經濟
09 Apr
           港股上周進入中美貿易戰的政治市,最後一個交易日炒反彈,但去到美股又有驚嚇場面。

         上周臨近周末,隨著大陸出硬招向美國還擊,恒指在清明假前大插六百點,假期間美國總統特朗普未有回應,大家以為有偈傾,港股預託證券一度反彈九百點,到港股上周五復市前,特朗普又出口術,話會考慮向一千億美元的中國貨徵稅,港股氣氛又受影響,恒指雖然最多曾升462點,高見29980;午後升幅已經放緩,恒指收造29844,升326點;國企指數收報11967,漲110點,成交跌到只有986億元,可見觀望氣氛幾濃厚。全周三個交易日,恒指累積下跌248點;國指累積下滑30點。不過,驚嚇場面跟住先喺華爾街上演。

        儲局未考慮因貿戰延加息

          中美係貿易戰場輪流加注「晒冷」,港美股民輪住食驚風散。上周五美股杜指成份股大跌,杜指一度暴跌750點,收報23,932點,跌572點;納斯達克指數收報6,915點,跌161點;標準普爾500指數收報2,604點,跌58點。成份股中賣唔少推土機畀大陸的卡特彼勒跌3.7%,英特爾跌3.16%,因為貿戰受壓的波音再跌3.06%,3M跌2.94%,耐克跌2.93%,維薩卡跌2.88%,通用電氣跌2.76%,陶氏杜邦跌2.64%。呢排科技股都唔係咁掂,facebook跌1.34%;Apple跌2.6%;Google母公司Alphabet跌2.2%:微軟跌2.3%;Netflix跌1.74%。

          市場避險情緒上升,現貨金報1332.93美元,升0.01%;COMEX黃金期貨報1337.3元,升0.66%。美國10年期國債孳息率報2.775,跌2%。有分析話如果美國貿易戰升級,聯儲局可能會拖慢加息緩和風險。聯儲局主席鮑威爾似乎就覺得呢個講法有啲言之尚早。佢坦言聯儲局有討論過中美貿易戰,認為關稅效應對近期展望未有太大影響,因目前並不了解關稅生效影響有多大,同時關稅的時間點亦未肯定,因此難以定論。

          另一方面,鮑威爾重申美國經濟逐步增長,維持穩定加息屬必須,但他亦坦言生產力低迷及勞動力參與率低為經濟帶來挑戰,他預計通脹繼續接近美聯儲2%的目標,即使工資增長率維持低企,失業率仍有機會跌至4%以下。佢認為加息過慢,有機會導致貨幣政策必須突然收緊,有機會危及經濟發展,但加息太快卻壓抑通脹率,因此聯儲局在選擇加息路徑時候,會平衡兩種風險,呢個講法被理解為暗撐加息。

          美股大跌後,中方即刻出來話呢個係對美國打貿易戰的回應。有中環茶友話,貿易戰影響心理大於實質,但如果衝擊擴散到去金融市場,咁影響就會明顯同強烈好多,內地官員的態度已係間接作出警告。如果大陸係市場拋售美債美股,殺傷大仲大過針對個別貨品徵稅。美國政府有護盤基金,在涉及國家安全下會入市保持穩定。美股而家跌幅仲唔係咁大,若然特朗普真係諗住繼續同大陸鍊落去,咁可能佢都要研究吓幾時要出動金融保護隊護盤,以防戰況擴大被人係股市債市殺佢一個措手不及。

        營商去得盡玩到破產

          特朗普對中國貿易打響第一槍,中方態度是不想打、但不怕打,提出六百億徵稅反制就係不怕打的具體表現。市場普遍睇法係中國回應理性,有路可捉,關鍵係特朗普想玩到幾時,呢點就最難準確預測。特朗普周末接連請股民食驚散,聲稱要再研究向一千億中國貨徵稅,再加注同北京鬥大,跟住又話世貿組織偏幫中國。股市對佢呢個講法作出反應,實際都未算係好激,相信大家仲係睇緊佢係咪真係會具體落實。中美打咗兩個回合,對實體經濟仲未有真正大影響,但已有美國商界出來說項,摩根大通國際業務主席弗蘭克爾認為,中美之間爆發貿易戰,將對全球經濟構成最大威脅。弗蘭克爾接受CNBC訪問時仲作出提醒,話而家其實仲係小規模衝突,不算是貿易戰。但大家應該牢記1931年的災難,為保護美國就業,換來大蕭條的催化劑,所以應該不惜一切代價避免它。佢亦認為,中國人非常理性,但任何談判必須基於尊重,「不要開槍,只是對話」。

          銀行家基本上係自由貿易的受益者,摩根大通作為美國最大銀行,當然唔想同中國開仗,只係佢呢個睇法,能唔能打動特朗普呢?好多人都講過,特朗普係生意人,到最後都係想做「刁」,但要留意係佢性格。有曾經同佢做過生意的港商,大罵佢面厚心黑,談判必定鍊到最盡,有機會佢仲會「晒人冷」。正因為去得咁盡,所以佢試過唔止一次要玩破產,如果套用佢做生意手法去貿易談判,咁係忍受痛苦的能力,肯定高過大銀行家好多,所以弗蘭克爾的說法,都幾難可以打動到佢。

         成為股民近日生活一部份

          特朗普加大注碼,中國必然奉陪,不過,特朗普的口頭加注,要落實仲有好多嘢要做,中方亦無必要搶閘作出反擊,正因為呢個原因,所以股市反應相對唔係跌得咁多。而家中美格局係無論政治同經濟都齊齊開波,好似北韓同美國談判,中國搶閘安排金正恩訪京,大有從美國手上搶回朝核問題話語權的味道。本來特朗普同肥仔恩有機會見面,成為佢大出風頭的政治騷,大陸突然跳出來撬牆腳,相信都令特朗普幾唔高興,咁亦可能令佢想係貿易問題上同中國過多兩招,所以呢舖話事啤都唔會咁快玩完。不過,股市唔會因為有貿易戰就唔開,呢啲長命牌局初頭大家好緊張,但慢慢大家都會學習適應,成為股民呢輪生命中的一部份。

        細細粒容易食 風口上蓋爭崩頭

          最近油塘站的通風口上蓋招標,入標財團有多達三十幾個,可謂爭崩頭。

          呢次招標反應咁熱烈,但其實項目唔係鐵路上蓋,只係沿線通風口上蓋用地申請改變用途,加建住宅。不過因為發展面積只有三十多萬呎,加上補地價只需四千幾元一平方呎,細細粒容易食,所以吸引不少中小型發展商參與。

         有參與投標人士話,呢塊地補價咁平,除咗佢唔係上蓋,亦因為負責財團要負責做埋出口氣改建。呢個係彩虹站清水灣一號之後,港鐵另一個單幢樓項目,對財力唔係咁夠又想做地產的財團,真係機會難得,所以會咁多人入標。

          呢位仁兄笑言,做地產乃係鬥錢多的生意。錢愈多機會愈多,好似恒基地產李四叔買海航集團兩塊啟德靚地,就勝在財力雄厚,夠膽快手落注。傳聞中的故事,係海航早已跟另一個大財團傾有關土地的未來安排,且談得甚為深入。這個大財團的老闆一向以數口很精見稱,向海航開出的是一個借錢方案,但海航仔細睇完條文,擔心最後借錢都好可能畀人收地,於是轉而同恒基接頭,恒基三下五落就跟海航達成協議,靚地手到拿來。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類