陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

縮表拖遲利資產股

2019/01/28 04:13:23 網誌分類: 經濟
28 Jan
         市場焦點近日由息口轉向美國聯儲局的縮表行動,繼加息步伐被打窒,金融界又估計,儲局或快將宣佈提前結束縮減資產負債表行動,反映取態較市場預期更加鴿派。喺市場資金由去年收緊的大方向轉向中性,全球股市喺1月份表現復甦。

        月底討論停抽水

          聯儲局將於1月29至30日舉行議息會議,今次開會外界估計不會加息,但不代表會議無料到。《華爾街日報》透露,官員屆時會集中討論如何處理資產負債表,有可能決定是否把資產負債表維持在遠較金融海嘯前高的水平,意味提前結束縮表,停止在市場抽回資金。聯儲局主席鮑威爾會否在這次會議後,向傳媒交代最新的縮表時間,則視乎討論進度。

          儲局是在2017年10月開始縮表,鮑威爾曾說,預計三至四年才完成。不過,自去年10月美股大插一輪,總統同華爾街大鱷聯手炮轟央行機械式加息後,收水行動明顯被打窒,鴿派節節搶攻。

          喺消息帶動下,杜瓊斯工業指數一度急升307點,收市升升183點,報24737點;標準普爾500指數升22點,收報2664點;納斯達克指數升91點,收報7164點。總結一周美股表現,三大指數個別發展,杜指累升0.1%,納指升0.1%,兩大指數都是連續五周上升,標普500指數則累跌近0.3%。美國唔再扭緊水喉,消息令美元受壓,黃金則升超過1%。

          喺放假期間,特朗普同國會達成短期方案,終止政府停擺幾個星期,稍為紓緩市場對白宮與議會不和的衝擊。外圍形勢偏穩,港股上周氣氛不俗,一舉上破27500關,最後U盤又進一步嘜高,並以全日高位收市,報27569點,升448點,創逾三個月半高位,全周累彈478點,而且是連續第四周上揚。

          今個星期副總理劉鶴訪美,繼續推動中美喺三月談判限期前達成貿易協議。美國財長努欽早前表示,中美兩國貿易談判有很大進展,匯價議題依然是討論範疇之一,因為它是重要議題。中美兩國有90日進行談判,美方表露出願意達成協議的姿態,相信會加大力度令中國讓步。由於鷹派喺談判桌上代表佔多數,會前美方一時放好消息、一時放硬消息,樂觀地估就算今次無法達成協議,相信都會努力再推進,談判破裂機會較低。

        本地大發展商圍爐取暖

          華爾街大鱷打殘聯儲局鷹派,扭轉全球資金流向,對資產股明顯有利。自去年12月份起,本地地產股走勢開始轉強,由於美國加息步伐放緩,兼且覓地小組發表報告,對短期增加供應的應對辦法差唔多係零,咁對地產股自然係有利消息,所以龍頭地產股好似新地(016)同恒地(012)持續反彈。上個星期,啟德再誕生百億地王,新地以112.6億元奪得海景地皮,每方呎地價高達17360元。今次新地擊敗多個發展商組成的財團,預計落成後每方呎售價逾三萬元。

          啟德係市區最大的土地供應區域,亦係兵家必爭之地,三年前海航高價連投四塊區內靚地,出價1.5萬元左右。當時新地主席郭炳聯以「癲價」形容,市場有消息指,新地其實都好鍾意區內發展,故此以高價搶地,豈料被海航以更高價截胡,故此認為對手實在太癲。

        覓地報告助長壟斷

          從呢兩年新地不斷喺區內買地,而且出價唔低於海航,反映集團對區內前景看好。另一方面,市場似乎都認同新地策略,投地後股價無因為出高價而回落,上周五升上129元,單日急升2%。

          地產商自從覓地小組公佈報告後,買地意向同出價都反映興趣似乎更加濃厚,陸羽仁同有喺中港兩地起樓嘅發展商談起,他慨歎現時政府公開推地有少無多,要買地發展比幾年前仲難,如果手頭無地,根本無得入場。幾個本地大發展商圍爐取暖,其他人根本好難逼入去。

          覓地小組來勢洶洶,外界本來寄予厚望,點知出嚟重點係填海,連公私營合作都無料到,其他說收高球地、搞棕地更係得啖笑。大發展商一早知道呢類民粹玩意無料到,睇完報告更淡定。

          佢哋現時根本無興趣搞甚麼複雜的公私營計劃,總之有錢就買官地,買到乾晒控制貨源,等政府無地嚟傾先吊高來賣。覓地報告搞咗成年,實際上係間接助長大地產商嘅集體壟斷,所以地產股價喺12月就見底回升。

          全球央行現時都怕了大鱷,對資產價格有利。內地為咗防止經濟下行,逐漸加大放水力度。內房股上周五開始炒落後。碧桂園(2007)單日收升5.5%,報10.28元,為最強勢藍籌股;萬科(2202)升5.5%,報29.8元;恒大(3333)收升4.6%,報23.9元;新城發展(1030)收升4%,報6.46元,估計未來資產股仲會吸引資金流入。

        煤氣股價爭氣 陳董請食雞批

          中華煤氣(003)常務董事陳永堅近日心情好靚!原來無他,皆因煤氣股價屢創歷史新高,搞到佢要頻頻請食小店新鳳凰嘅靚雞批慶祝。

          聽陳董講,今年港股首個交易開局大跌七百點,當日煤氣股價大升!陳董笑住話,煤氣有避險作用,逆市上升嘅情況不時發生,當日股價升至歷史新高,即係理論上所有股東都有份贏錢,而且市值仲超過2500億!

          見煤氣股價咁好成績,陳永堅知道鰂魚涌有一間好出名嘅雞批店,決定請一眾同事食雞批慶祝,但因為公司有成2000名員工,雞批店應接不暇,所以最後改為請同事食蛋撻王。陳董講起呢件開心事,仲話聽者有份,再請食靚批,而且即日送到,足見佢嘅辦事效率好高。

        食正內地煤轉氣大氣候

          煤氣股價咁「爭氣」,除咗香港業務好,同樣因為公司喺內地一早大力發展,食正內地煤轉氣嘅大氣候。早前佢接受《英文虎報》訪問,就話公司係綠色公司,順應環保趨勢,相信商機無限。有中環茶友睇完訪問入貨,就食正呢個升浪,就算唔識陳董,都一樣賺到錢買雞批食。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類