新聞故事
新聞故事
新聞故事

美女廚師教基層食好啲 妙用廚餘變法國菜

2016/08/26 08:41:10 網誌分類: 生活
26 Aug
        美食天堂香港,食物多到浪費,每天有逾三千公噸廚餘變垃圾,但原來在剩食上加點創意,可以化腐朽為神奇,冷飯菜汁一樣可登大雅之堂。美女廚師陳彥琳,早年由高薪厚職銀行工轉行學做法國菜,更靈機一觸,妙用港式廚餘做成高級法國菜,開班教基層,除了不用浪費,更可節省法國菜的工序,「整出嚟係好靚,無人知你嗰啲係湯渣」,她希望從心出發,源頭減廢。

        法國菜又貴又高級,與廚餘似乎風馬牛不相及,但原來兩者又可以好夾。訪問當天一見陳彥琳(琳琳),她便提起教人用蕃茄薯仔湯渣做法式肉醬(PorkRilette),「平時法國菜煮餸好煩,要將舊肉煲幾個鐘先煲到佢腍身,但如果用食唔晒嘅湯渣,你本身煲湯時已煲腍咗啦,只係需要打爛佢做肉碎,之後整得好靚,出嚟無人知你嗰啲係湯渣。」

        她又教路,不少人鍾情的意大利飯(Risotto),其實用冷飯也煮到,「意大利飯本身硬身,質地香滑,其實係烹煮過程不斷加入忌廉而造成嘅效果,冷飯本身就硬身,用食剩嘅糙米飯,加雞湯、白酒,不斷攪,加入忌廉同芝士,做出嚟有八成似!」

        現年三十三歲的琳琳,○九年捨棄七位數字的投資銀行高薪厚職,轉而往法國著名的藍帶烹飪學校學煮法國菜,學成歸來,變身美女廚師,但她沒有埋首在高級餐廳,反而走到基層,用冷飯菜汁煮食,她說:「點解啲人會覺得剩食係污糟、唔可以接受?其實對廚師嚟講,所有嘢都係食材……將剩食加入化妝元素,整得靚,擺上枱,件事好唔同。」

        她又說,在法國學廚時,除了學到烹飪,更加學到「慳」:「法國菜好似好嘥,所有嘢切小小擺碟,其實背後係好慳,菜頭菜尾、魚骨都會拎出嚟煮湯,學廚過程中都會教你點慳,因為出嚟開餐廳,每一樣都係錢。」

        「源頭減廢」由「心」開始

        這個「慳」字訣,亦幫到基層,她不時開班教基層把簡單食材及剩食,煮出千變萬化的靚餸,「對佢哋嚟講,好多時嚟嚟去去都係豆腐,蒸咗佢加鼓油,我教佢哋整爛豆腐加隻蛋,煎咗佢,佢哋又開心,話細路鍾意食。有時佢哋都諗,算啦,窮唔會食得好,其實餸可以不同變化,中產同基層所需要嘅營養係一樣」。

        剩食排山倒海,琳琳說,所謂「源頭減廢」應該由「心」這個源頭開始,「香港係美食天堂,容易搵到嘢食,富裕地方唔會話你唔食餸頭餸尾會餓死,大眾對剩食嘅概念同八、九十年代都唔同,當年請客食飯要叫到成枱餸,但文化開始轉變,家覺得未必要咁,所以一切由源頭開始,唔單止係食物源頭,仲係心,一切果效由心出發。」

        她又創辦「盛食同學會」,推動「愛煮.惜食」文化,她指剩食是全球化的問題,外國有不同對策,認為未來「食得環保」將是飲食新趨勢,「法國立例規定超級市場要將過期食品捐畀慈善機構;德國就由民間自發有homesharing,煮得多同其他人分享,英國亦有類似的做法」。由陳彥琳有份參與的港台節目《惜食地球人》,逢周一晚上八時半播出,探討惜食話題。

        記者麥凱淇

        
■美女廚師陳彥琳擅把廚餘變高級法國菜。
■美女廚師陳彥琳擅把廚餘變高級法國菜。
■琳琳開班教煮廚餘美食,希望推廣環境飲食新趨勢。
■琳琳開班教煮廚餘美食,希望推廣環境飲食新趨勢。
■由隔夜飯煮成的意大利飯,賣相吸引。
■由隔夜飯煮成的意大利飯,賣相吸引。
回應 (0)
我要發表
user