陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

炒恒指換馬防損手

2017/12/04 08:41:49 網誌分類: 經濟
04 Dec
        美股上周升到「嘭嘭」聲,港股就唔受惠。以整個11月計,恒指累積上揚931點;國指則累積下跌32點,有少少虎頭蛇尾味道。十二月首個交易日,隔晚美股杜指急升331點,港股完全跟唔到,仲要倒跌收市。恒指連跌5個交易日,全周累積下跌792點,國指同樣五連跌,全周累積下跌458點。美股上周大升,但最後一個交易一度勁插,反映高位有好大沽貨壓力。

        借住通俄門引起政治不隱憂慮,杜指上周五一度下瀉350點,收市跌幅收窄至40點,報24,231點。杜指全日高低波幅400點,為去年六月廿四日英國脫歐以來最大,「恐慌指數」的VIX曾爆升29%,三個月最激。至於納指收報6,847點,跌26點;標指收2,642點,跌5點。以全周計美指就靚仔嘞,其中周四勁升331點,錄得今年最大升市兼升穿24,000點。

        上周五波動市中,科技股沽壓特別大,有「FANG」之稱的四隻科技股,包括facebook(Fb)、亞馬遜、Netflix及Google母公司Alphabet,上周三市值合共蒸發600億美元,歷來最傷。以全周計,標指半導體股跌逾5%,廿三個月來最差。港股美國預託證券低收,騰訊控股(00700)收報383.06元,跌1.94元。若按比例計相當於恒指跌91點。

        兩新股板塊已大幅炒高

        港股11月急急爆上3萬點,跟住回返落嚟,同騰訊快快手爆上400元,跟手又碌番落嚟一樣。近日股民謔稱恒指做「騰指」,皆因大市升跌好受佢影響。現時騰訊佔恒指比重,受到指數計算封頂影響,只能去到上限10%,上周佢股價連插幾日,相信同佢係恒指權重封頂都有啲關係。連同手機設備股瑞聲科技(2318),恒指受科網股影響無疑係大咗。恒指變騰指,主要係呢排騰訊進銳退速,波動性大,所以對指數影響特別明顯。

        對於騰訊前景,當佢上升之時,好多人話有買貴、無買錯,呢個講法未必係錯。係新經濟模式底下,騰訊未來仲好有發展,無人夠膽話佢已經見大頂,但以佢由近排高位439元插番落上周收市價385元,足足有12%,買貴咗都咪話心理上唔痛苦。若然係炒輪波幅仲大,加上炒輪要計時間值,若然佢調咗落嚟攤係度1、2個月,單係蝕時間值都已經蝕到暈。

        有中環茶友話,恒指服務公司呢次換馬,換出咗弱勢嘅國泰(293)同昆侖能源(135),換入炒到興烚烚嘅瑞聲同碧桂園(2007)。手機設備股同內房股今年真係升到你唔信,估值去到歴來少見的高水平,若然佢哋大炒之後真係見頂,咁對恒指影響都幾不利!

        國泰競爭漸趨白熱化

        恒指公司揀成份股有本身的機制,部份指數基金好似盈富(2800)要跟住換馬,無論你認同與否都好,都唔能夠否認其影響力。過往,茶友就會趁換馬研究吓被踢出局的股份,係基金換貨沽出時,會唔會有執平嘢機會,好似之前佢趁恒指服務公司踢走中煤能源(1898),就執咗一筆。今次恒指換出兩隻股份,茶友認為質素一般,若然要揀,佢就寧取昆能而不取國泰。

        茶友近年一直唔睇好國泰,事實證明呢隻傳統藍籌有波幅無升幅,而家仲被人踢出恒指。本來,大市升咗咁多,國泰嚴重落後,加上佢基本盈利仲有賺,主要受期油合約拖累,到咗明年期油合約逐步到期,影響應該減少,依家都令人有買吓落後的興趣。

        不過,茶友聽航空界行尊講,近年本地航空競爭激烈,過往國泰主要係東南亞受廉航衝擊,但今年長途航線開始受中資航空公司搶生意威脅,呢個挑戰只係啱啱開始,仲未去到白熱化。國泰出局當日股價難免有沽壓,收跌1.5%報11.82元。聽完行尊咁講,茶友當然唔敢咁快去低撈。

        鴻騰入指數炒味濃

        至於昆能過去受能源價格急跌打擊盈利大跌。今年中期業績,集團錄得期內股東應佔溢利24.2億元人民幣,每股基本盈利0.2997元人民幣,數字叫做見得吓人。佢呢排股價已經回勇,由於佢近年表現一般,相信基金揸貨唔多,所以拋售壓力唔大。

        恒指以外,國企指數呢輪亦有變動,新貴廣汽(2238)升1.22%收報19.84元;遭剔出的龍源電力(916)則升1%收報5.31元。獲加入恒生綜合大中型股指數的眾安(6060)收升0.6%報71.65元;同樣獲納入的鴻騰(6088)收升6.6%報6.3元。鴻騰本來已經見有鑊氣,借住呢個消息就炒得仲積極。

        食丁麵有感情炒新股要理性

        港人鍾情的即食麵公司日清上市,有傳日清6間券商借出近13.26億元孖展額,相當於公開發售集資1.13億元計,超額認購逾10.7倍。日清的出前一丁向來甚受消費者歡迎,近年茶餐廳還流行加錢可以轉食丁麵的規矩。不過,炒股唔可以睇外表,鍾意食日前嘅即食麵,唔等如就要睇好佢嘅股票。

        歌神教煮芝士公仔麵

        多年來,日清發展策略都好積極,一直不以擁有出前一丁滿足,先後收購了多年來的對手公仔麵和福字麵。有公仔麵之父王清熙就爆料,日清一面打價格戰、一面多番斟盤,務求一統本地即食麵市場。在品牌統一後,即食麵價格即開始加價策略。現時三個品牌都有本身的特色和粉絲,近年好多茶麵餐廳有賣撈丁,又有賣埋炒公仔麵。最記得好多年前,歌神許冠傑曾經教人煮芝士公仔麵,可見港產公仔麵幾深得民心。

        本來,日清差不多一統港產即食麵市場,但近年本地群雄雲集,在市場角逐的還有韓國的辛辣麵和印尼的印尼麵,兩者都有大集團背景,再加上台灣等地形形色色的產品,令日清近年增長有限。日清係香港發展好難有大增長,好自然要北望神州,但內地強手仲多,最多人識當然係上市多年的康師傅(322),康師傅以重口味喺內地市場大受歡迎,出前一丁同公仔麵似乎唔係咁易同佢比,而且從康師傅呢幾年表現,內地即食麵市場似乎都已經過咗高增長時期,所以買唔買日清,就要理性計吓數。

        陸羽仁

        
回應 (7)
我要發表
Yan
Yan 2017/12/08 20:09:39 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2652813-戰鬥民族借北韓插美國佬一刀

Yan
Yan 2017/12/07 21:54:16 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2650089-獨家康宏金融爆驚天「穿櫃桶底」-被走資逾31億料

Yan
Yan 2017/12/07 20:37:54 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2650192-特朗普在中東投彈-另有所圖

Yan
Yan 2017/12/06 22:32:33 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2646901-加煙稅-無反對

Yan
Yan 2017/12/05 22:52:50 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2644399-香港不應染紅

Yan
Yan 2017/12/04 22:05:40 回覆

陸sir 有無考慮過選人大?

Yan
Yan 2017/12/04 22:04:25 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2641454-沒有低端人口-只有低端施政

user

網誌分類