陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

A股成股海窪地

2018/01/08 08:41:54 網誌分類: 經濟
08 Jan
        傳統上1月係股市向好的月份,呢個效應對美股尤其明顯,皆因基金經理係年底做完年結,新年頭重新開局入市,購買力推高指數,亦即係俗稱的「一月效應」。連同過年前的交易日,港股連升9個交易日,恒指收報30814,升78點,迎來5個月以來最長升市。以全周計,恒指累積上升895點,連升9個交易日計就累漲1580點;國指累積上揚502點。

        美股今年1月效應勁

        美股今年1月效應強勁,成為全球升市火車頭。上周杜指繼突破25,000點後,周五晚進一步抽高,杜指收報25,295點,再創紀錄新高,單日勁升220點或0.88%;。美國稅改通過,變相等如政府袋錢入企業同納稅人荷包,加埋數字顯示美國薪酬增長加快,市場大炒再膨脹效應持續。單是上周指數累漲2.3%,成為2003年來最強開局。除咗杜指,標準普爾500指數收報2,743點,升19點或0.7%;納斯達克綜合指數收報7,136點,升58點或0.83%。三項主要指數連續第三日同創收市新高。總結本周,標普500指數周升2.6%,納指升3.4%。

        大市急升,從投機角度有智慧不如趁勢,要短炒仍然係科技股當炙手可熱,成為推升美股的主要動力,互聯網設備製造商思科升1.4%,互聯網公司谷歌母公司Alphabet升1.3%,微軟升1.2%,蘋果公司升1.1%。另一個有利炒再膨脹的因素係克利夫蘭聯儲銀行總裁梅斯特估計,就業數據強勁,聯儲局今年可能加息四次。費城聯儲銀行總裁哈克則預期,聯儲局今年只加息兩次。

        美股大炒1月效應,港股呢鋪唔蝕底,恒指九連升下,股份輪流炒。周末中港地產股齊齊跑出,有大追落後之勢。信置單日升近5%收報14.42元,為表現最好的藍籌股;新世界(017)升3.5%收報12.4元;恒隆地產(101)收升3.3%報20.2元;九龍倉置業(1997)則漲3.1%收報53.9元。

        上證距高點大把水位

        今年1月效應唔單止對美股靈驗,對全球股市都發揮作用,內地A股同日本股市都同步向好。內地A股去年底係高位回落,上證綜指曾經插穿3,300點,今年開局就回升。有投資銀行家認為今年A股可吼,皆因內地股市可能係全球最安全的大型股市。

        投資銀行家咁講,理據有兩個,最直接係因為內地A股相比全球股市落後,上證綜指係2015年6月曾經見過5166點,用高位計仲係低咗34%,同一時間港股已經打破咗大時代的高位,美股更加係迭創新高,所以用高位比,內地股市形同內地人所講的「價值窪地」。

        中國的經濟數據,最近表現唔錯,好多分析家估計,2017年內地增長可能比官方預定目標6.8%稍高,今年增長速度會略為放慢,但以6%以上的增速仍然係大國中比較靚仔的一員。最新公佈內地服務業活動加快擴張,2017年12月,財新中國服務業採購經理指數(PMI)升至53.9,同樣高於市場預期,是近3年半以來最高,主要是需求轉強,企業的新業務明顯增長,上月新定單創逾兩年半最高;業界的經營信心亦升至6個月以來最高。去年11月為51.9。期內,中國綜合PMI由51.6升至53,是去年最高位。財新智庫首席經濟學家何帆係解讀數據時認為,內地服務業經營活動增速加快,原因是新業務量增加,約14%的受訪企業均表示新定單上升。雖然內地近年希望減少倚賴出口嚟拉動經濟,但全球市場景氣回暖,都成為內地增長利好因素。

        另一個有利A股因素,係去年MSCI指數已經納入咗A股。係入摩初期,A股所佔比重唔大,不過,內地而家講緊加強非流通股轉做流通股,若然內地流通股比重增加,應該有利調升比重。前兩年內地曾經炒作A股入摩,去年好事成真,個市反而無點炒,呢樣嘢反而畀咗外資一個入貨機會,若然美國股市續上,估值逐步扯高,外資對A股興趣應該增加。從風險回報去計,買A股下跌空間細啲,但上升空間大啲,所以投資銀行家覺得佢係最安全的大型股市。

        希瑪隨時超額千倍

        內地股市相對偏低,本港投資者若然想買A股,而家可以返內地投資或透過滬港或深港通入市,較簡單方法係買同A股掛鈎的指數基金(ETF)。去年A股基金好似南方A50(2828)升幅都唔錯,但就跑輸咗盈富基金(2800)小小,而家A50派息率有2厘,盈富基金就有3厘。除咗買A股基金,若然鍾意炒個股,就可以留意A股掛牌或準備分拆公司上A股嘅公司。

        大市向好,新股紛呈,焦點股眼科醫生林順潮創辦的希瑪眼科醫療(3309)熱爆,估計將會大超額。希瑪今日中午截止公開發售,本月15日在主板掛牌。有證券行表示,大市氣氛良好,希瑪眼科醫療首日掛牌有望升30至40%。不過,對散戶嚟講,最關心的是分配辦法,以佢超額情況隨時近千倍,想一人畀一手都唔容易。

        港樓200呎價扺東南亞萬呎豪宅

        本港樓價貴,不少人改到海外買樓。以前買海外樓多數係英國、加拿大,近年就好多人會買東南亞,好似泰國、馬來西亞。

        最近有中環茶友去過馬來西亞睇樓,包括係新加坡隔鄰的新山的森林城市,同埋檳城。大馬近年受油價滑落等因素影響,幣值跌咗好多,唔少新加坡人都去新山買業。茶友睇過的別墅樓盤,大約四、五百萬有交易。

        至於檳城近年好似澳門,一樣係舊城區獲取了世遺金漆招牌,年前同樣吸引不少新加坡人買入舊區的物業。大馬政府對於外地人購買土地業權有限制,但仍無限鄰國買家吸納舊樓的使用權。

        最近,大馬的樓盤吸引不少海外買家,早前娛樂版報道了本地藝人姜浩文在大馬置業。現時香港連新界二手居屋都要賣四百萬,同一個價錢在當地已可買豪宅。茶友睇過一間排屋,五千呎四個套房,只係賣五百萬港元。如果有一千萬,在港島只可以買200呎新樓,在當地可買這幢豪宅一梯只有兩伙的萬呎巨宅,還附送四百呎的泳池,呢啲價錢計起嚟仲平過返內地買樓。

        陸羽仁

        
回應 (5)
我要發表
Yan
Yan 2018/01/12 19:58:02 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2750987-一個月10的員工流失率,代表什麼?

Yan
Yan 2018/01/11 21:15:57 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2747758-公私營合作-搵地要承壓

Yan
Yan 2018/01/10 19:43:05 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2744321-為什麼聰明人會犯低級錯誤?

Yan
Yan 2018/01/09 22:06:11 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2741241-開放社會缺少一點人性

Yan
Yan 2018/01/08 20:41:01 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/2738128-我住在僭建居所的歲月

user

網誌分類