陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

低撈利豐教訓大

2017/12/18 12:31:35 網誌分類: 經濟
18 Dec
         港股上周喺兩萬九千點反覆。銀行、地產係美國加息前炒上,但跟住就回返落嚟,基本上原地踏步。聖誕臨近,基金經理今年賺錢唔少,投早放假心情濃烈,係好正常之事。

        沽售主要業務要見紅

          賺咗錢想去歎世界,若然生意麻麻,咁就唯有繼續拼搏,好似呢兩年受到網絡帶動去中介化影響的利豐,就趕喺年尾前宣佈出售業務同宣派特別股息的計劃,睇嚟係好想喺過年前先做好呢次賣產。

          根據安排,利豐會將家具、美容和毛衣產品業務,以總現金代價11億美元,即約85.36億港元出售。買家為大股東馮氏控股(1937)、馮氏投資及聯想控股(3396)的弘毅投資組成的公司,馮氏佔股55%,出資46.948億元,餘下由弘毅持有。出售資產後,利豐公佈派發5.2億美元特別股息,相當於每股47.6港仙。以大股東馮氏家族持有26億股計,即可收取特別息合計12.4億元。收息後大股東購回產品業務55%,實際出資是34.52億元。

          賣產後利豐除咗派息,剩餘約5.8億美元將為利豐提供額外的財務實力和靈活度,增強未來的供應鏈。利豐行政總裁馮裕鈞解釋,呢次交易能讓公司業務繼續簡化,所得金額將為未來發展增加彈性。不過,利豐要為商譽減值,交易將要承擔6.1億美元終止經營業務虧損,明年完成交易時,則可能要為1.06億美元外匯虧損入帳。佢仲強調,出售產品可讓利豐集中核心的供應鏈解決方案、物流業務以及在岸批發業務,認為未來利豐餘下的業務仍然有利可圖。 

        賣仔摸頭眼淚流

          利豐呢次賣產派息,市場算係受落,股價由公佈前低位3.4元連日彈升,收市報4.43元。不過,呢個只係係呢一年半載嚟講,因為如果拉長啲去睇,利豐股價跌幅慘烈,呢次出售咗主要資產之一,只係套現唔夠一百億元,高位買咗貨的投資者,真係有啲賣仔莫摸頭、摸頭眼淚流、欲哭無淚的感覺。

          曾幾何時,利豐係市場神仙股,股價升個不停,2001年佢股價唔夠3元,之後反覆上升,10年之後2011年初見過最高25.47元,升幅達7.4倍。帶動利豐股價迭創新高係當時大為流行的物流概念。由於成為中國工廠,利豐在內地做買手賺到笑,在當時吹到天下無敵的供應鏈管理下,借住高增長同高估值,股價可以迭創新高,當時利豐再透過併購買入低估值公司去締造增長推動股價。不過,隨著科技發展,全球零售業開始去中介化,加上收購業務刺激增長的策略無法維持,開始有大行吹淡風,令佢股價喺2011年見頂,跌到今年幾乎打回原形。呢次佢公佈賣產交易雖然獲得市場接納,視為重組簡化業務的一步,兼且重有「高息派發」,但對於高位接貨的股民來說,「高息」只是糖仔一粒。

        高估值跌起嚟唔得了

          87股災後,馮氏家族曾經喺低價私有化利豐,之後重新上市,展開股價大升的神奇之旅。今次夥拍聯想將部份業務變相私有化,會否重塑傳奇要下回分解,不過就算成咗,同而家股東都已經無關。當日利豐由高位回落,好多投資者見佢跌得咁多,不斷追入,有人買咗蝕錢加注再溝,佢哋主要係從股價見過的高位去睇,覺得跌咗咁多抵買啦,無睇佢股價同派息水平,結果愈溝愈淡,所以利豐最殺人唔係佢高價之時,而係跌到中途吸引入低撈。

          陸羽仁過去不時強調買股準則之一,係貴股唔買,經常舉的例子之一就係利豐,認為佢之前咁高估值,好嘢都全部反映晒,一有唔兌現的時候,跌幅好厲害,不過,近兩年都已經少提咗呢隻股,皆因佢喺高位跌到咁殘,手頭揸咗的股東,已經買咗雞肋,揸之無味、沽之已經太遲。今日講和呢個故事,主要係提醒投資者,買啲高估值股票要好小心,特別喺佢哋跌落嚟時去低撈,真係要睇清楚係咪抵買,否則大升之時無賺過錢,反覆下跌時就貪平招,咁就加倍唔抵嘞。

        慶日皇壽辰酒會歎靚和牛

          日本農產品優質味美,是港人至愛,當日出席慶祝日皇誕辰日本領事館酒會的主禮嘉賓張建宗坦言,香港過去十年是日本出口農產品最多的地方,可見港人對日本食物的偏愛。

          由於深明香港人民以食為天的性格,所以每年酒會都會預備不同日式名食款待來賓,堪稱是城中最多美食的酒會。單是和牛,當日就有岩手縣和佐賀縣的食材,現場即煮即食,肉香四溢,而且廚師出手豪爽,每份和牛都有相當份量,吸引賓客大排長龍。另外,又有攤檔介紹不同縣市的特色旅遊節目,氣氛猶如小型嘉年華。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類