陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

嚇鬼策略撐住地產股

2018/04/30 08:41:36 網誌分類: 經濟
30 Apr
        中美股市上周受兩大消息影響,一係科技股表現;另一邊係美國債息飆升。港股喺消息時好時壞下,上周五期指結算日恒指收報30280點,全周累跌137點;國指收報12066點,累漲12點。

        美股上周五無乜變化,杜指收報24311點,跌11點;納指收報7119點,升1點;標普500指數收報2669點,升2點。

        同時美國公佈首季實際GDP,按季增長2.3%,勝市場預期,惟較上季度增長低0.6百分點,雖然美國經濟增長放緩,但已是自2015年以來表現最佳的數據。

        覓地小組高呼好唔夠地

        美國債息飊升衝過三厘,對地產股本來係壞消息,但地產股無乜點跌。中環茶友笑言,呢個可能要多謝覓地小組出來托市。上周覓地小組公佈諮詢文件,詳列18個長中短期覓地方案,同時直言政府早年土地不足估算「偏向保守」,預計本港土地短缺遠超1200公頃,現有規劃不足以建立土地儲備,仲形容土地問題達到「水深火熱地步」,佢仲強調呢18個選項個個都有代價,無一個係無痛。

        香港缺地係人都知,否則點會樓價咁貴都咁多人入市,皆因大家擔心今日唔買,明日仲貴,但覓地小組跳出嚟話缺地情況比政府估計仲嚴重,咁係咪好得人驚先?茶友話,小組咁講好明顯係嚇鬼策略(ScareTactic),有咁大件事講到咁大件事,否則邊個得閒理你。𠵱家佢講到無地好嚴重,咁就可以製造民意,支持佢哋提出的建議。

        呢個策略係咪真係可以嚇到既得利益者讓步未知,但就好可能嚇到無樓等上車者仲驚買唔到樓。本來政府成日話未來供應正在增加緊,將來好多樓買,大家唔使咁心急,但覓地小組𠵱家就話原來唔夠地情況比政府估計仲嚴重,咁市民反應會係點呢?

        有地產界話,呢兩年樓價急升,真係連佢哋都諗唔到,樓價升成咁,搞到佢哋都唔敢睇淡,所以地價咁貴都有人買。今年樓宇落成量增加,發展商本來都想加快賣樓,但因為近日港匯受壓,拆息上升,佢哋都唔係咁敢推大盤,寧願等埋六月美國加息後先出手。

        由於無乜新盤推出,購買力流咗去二手,令二手市場係咁乾升。覓地小組18個選項一早曝光,大家都覺得係新瓶舊酒,所以買家喺公佈前照樣入市,搞到就算股市跌,樓價都企硬唔企,好多屋苑喺方案公佈前再創新高,𠵱家揭出嚟最搶睇的信息,就係土地不足「水深火熱」,咁對樓市係咪會火上加油,市場好快就會交出答案。

        官商合作勢成主軸

        小組列出18個選項,但心目中最想係邊個呢?小組一邊話缺地1200公傾,一邊就突出利用新界農地儲備選項,估計大型發展商合共擁有不少於1000公頃新界農地,建議由政府提供基建,發展商提供農地發展房屋,但需要提供一定數目資助房屋。雖然小組話對各土地選項沒有前設,但就對呢個選項講得好詳細,聲明如要用私人新界農地儲備,政府需要有獨立機制,確保政府公帑投入,能換回一定比例公營房屋,需要設立獨立架構及社會認可公平、透明、公開機制,以釋除官商勾結疑慮。

        所以好多人都覺得,其他方案都係陪太子讀書,真正想搞都係同發展商合作起樓。茶友話,小組呢個建議其實都係面對現實,因為香港乜都有程序,而且仲係搞極都唔完,如果唔同有地發展商合作,當局可以點樣搵地呢?

        覓地小組是否為官商合作鳴鑼開路,要等幾個月諮詢期完咗先有初步答案,跟住仲要有好多程序要走,要等合作項目起好樓賣得,相信無十年都要五年,期間需求可能又會累積。喺諮詢未完成前,政府對各個方案都唔會踩盡油去做。

        地產股跌得唔夠多

        覓地報告利好發展商,本來應該買地產股,若然官商合作落實,相信最得益係新地(016)、恒基(012)、長實(1003)呢啲龍頭地產股。好似長和系主席李嘉誠喺呢個月就多番增持長實(1113),股價67.4元及66.9元左右,累計涉資7.41億元。增持後李嘉誠所持權益增至31.82%。茶友就搖頭猛話可惜,本來息口向上,地產股應該會跌吓,但𠵱家佢哋跌幅反而唔係咁大,搞到佢無乜平貨執,佢唔係大戶,入貨量同李超人無得比,亦都唔一定要買長實,所以都唔會心急,寧願等佢夠平先至出手。

        太地樓鬥太地股磚頭有擁躉

        股價樓價呢排分開走,不過如果買樓係自住,就算樓貴股平,有人都寧願選擇買樓唔租樓。有人亦覺得樓係實物,同股票係公仔紙唔同,所以將睇樓買樓當成興趣。

        最近,有中環茶友就去咗大嶼山睇咗個叫白沙(WHITESANDS)的項目,呢個項目係太古發展,而且仲係獨立屋,位置喺東涌入啲,所在地要有禁區紙至入得,所以自成一國。項目由接近2000呎至2000幾呎,以呎價兩萬銀左右計,現今已經算係細碼貨。太古起樓質素唔需要擔心,𠵱家個盤28個單位賣咗23個。太古起樓都有不少擁躉,但近年佢哋起住宅數量唔多,基本上已經無乜盤,呢幾個現樓單位都已經係當中有限存貨。

        講到投資價值就睇兩樣嘢,首先當然係樓市大環境,如果樓市繼續熱爆,咁自然乜樓都會升;再者就係東涌樓市,曾經有段時間,東涌樓市慢熱過外面,主要係供應較多,但𠵱家距離港珠澳大橋開通唔夠一年,如果日後好多大款喺大橋過境,東涌就成為佢哋最近的市中心。港珠澳大橋有人話係大白象,有人話佢一定得,究竟得定唔得,都會影響區內樓價。

        如果將太地(1972)股票同太古樓盤比,太地上周收27.35元,息率有2.8厘,淨值有44元,收息肯定回報好過收租,點解會咁樣,關鍵正係好多人鍾意揸磚頭抑或揸公仔紙。

        陸羽仁

        
回應 (5)
我要發表
Yan
Yan 2018/05/04 18:16:11 回覆

盧 sir 無須介意,只要睇睇鍵盤就不難估計將1931錯打成1937而已

Yan
Yan 2018/05/04 17:59:38 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3066165-難為正邪定分界?current_cat=1092

Yan
Yan 2018/05/03 17:32:06 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3062692-中國境內曾經有個滿洲國

Yan
Yan 2018/05/02 23:44:53 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3059250-不想操練-改革通識考試

Yan
Yan 2018/04/30 20:41:39 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3054801-兩韓和談,香港可以學到甚麼?

user

網誌分類