陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

龍頭科技股有壓力

2018/04/23 08:41:32 網誌分類: 經濟
23 Apr
        港股上周氣氛都幾唔穩定,港元匯率持續受壓,金管局接連入市買港元,本地拆息攀升,對大市唔多唔少都有心理影響。比港元有資金流出帶嚟更大心理壓力的是,美國政府點名制裁一啲中資科技企業,先行遭殃係中興通訊(763),去到上周五,跟住輪到國會指控華為與聯想(992)涉及間諜活動,搞到聯想股價即時插低。恒指收造30418,跌穿10天線(30529)及20天線(30454)收市;國企指數收報12054。以全周計,恒指累積下跌390點;國指累積下滑207點。過去兩日,再有唔少政經消息傳出,包括北韓突伸欖橄枝,表明會暫停核試。美國總統特朗普繼續「神經刀」本色,無情情把矛頭指向石油出口組織(OPEC),不滿佢哋減產推高油價。

        特朗普變股市亂源

        中港股市上周積弱,美股相對硬淨,但去到周五係不同消息傳出下,都有點支持不住之感。美股最後一個交易日回調,主要係美債遭拋售,10年長債息率及2年債息均揚升,似重複2月美債息升破2.9厘的市況,加上美國民主黨全國委員會在紐約曼克頓入稟聯邦法院,控告俄羅斯政府、特朗普競選團隊和維基解密(WikiLeaks)干預前年美國總統大選,搞到杜指連跌兩日。杜瓊斯指數收報24,462點,單日跌201;納斯達克指數收報7,146點,跌91點;標準普爾500指數收報2,670點,跌22點。

        特朗普近日成為股市亂源,搞完科技股,佢突然又批評石油輸出國組織抬高油價,是不可接受行為,油價就暫時無明顯反應。5月原油期貨下跌0.01美元或0.01%,報68.28美元;布蘭特6月期貨跌0.11美元或0.15%,報73.67美元。油股呢排累升唔少,加上北韓突然成為鴿派,可能令呢個板塊要唞一唞氣。

        市場?家最重要焦點,仲係美國對華動手打壓,特朗普由口水戰到針對傳統金屬商品,到呢一輪指向科技公司,開始有啲愈嚟愈入肉的感覺。美國出招封殺中興通訊,在科技股市場相當震撼,擔心壞消息陸續有來。中興通訊董事長殷一民回應制裁時形容,美國制裁行動對全體員工、客戶、消費者和股東利益均造成直接損害,可能導致公司進入休克狀態。不過,佢亦話制裁不意味着公司沒有核心能力,公司各個主要產品核心零部件大量使用自己研發設計的專用晶片,但是仍有大筆通用器件不可避免要外購。他形容求人不如求已,未來將加大研發投入。

        睇睇打擊目標搵銀話咁易

        睇中興通訊係「休克」前,市場本來炒緊公司係5G市場的概念,年頭股價升至近年高位33.2元,本月初美國公佈對一千三百種中國商品加徵關稅,涉及航空航天、機械、醫藥、通訊、電器等科技領域,並點名要遏制《中國製造2025》計劃,市場醒目資金可能聞到味,股價開始下滑。在制裁消息曝光停牌前,佢造緊25.6元,市盈率約20倍,估值唔算貴,所以掉頭沽貨的基金,相信唔係因為佢到價,而係睇到佢勢色唔對,而家唔知佢幾時復牌,若然短期內佢復牌的話,股價恐怕難逃一插。

        內地科技公司暫時主要都係中國市場為主,能夠打出國際只有中興、華為,以及騰訊(700)、阿里巴巴幾間公司,其他新產業領域仲有比亞迪(1211)。比亞迪有美國股神做主要股東,騰訊大股東係南非Naspers,阿里巴巴係美國掛牌,股東有唔少外國基金,佢哋暫時都仲未受到重擊,聯想無乜外資大股東,被議員點名後周五即時插低3.6%,收報3.79元。有中環茶友笑言,美國議員開口中,若然知道佢哋講乜,預先沽空定股票,咁執錢真係易過乜。政治市下,有消息的大戶特別着數,小股就要自求多福,醒目走位。

        蘋果大插板塊掀震盪

        要留意係上周五跌市中,龍頭科技股繼續唔靚仔,蘋果晶片代工商台積電早前發表有關銷售展望的負面評論,外界擔憂iPhone產品出現滯銷,蘋果隨之大跌4%。;facebook跌1.08%;亞馬遜跌1.89%。台積電」下調全年收入預測的消息,在香港時段已先觸發手機股被拋售,瑞聲科技(2018)單日急跌咗7.3%收報121.3元,成表現最差藍籌股;舜宇光學(2382)收跌5.6%報142.5元;比亞迪電子(285)大跌7.7%收報12.02元;丘鈦科技(1478)收跌5%報9.91元;信利國際(732)下滑5.8%報收1.95元。手機設備股跌得勁,除咗因為有負面消息,同時亦因為佢哋股價高、估值貴。陸羽仁買股一向唔太鍾意高估值股份,皆因利好因素大部份都在股價反映咗,一旦唔對板,咁跌幅可能加倍奉還。而家係政治市兼波動市,呢啲情況要做定兩手準備,預咗買股有機會要揸一段時間兼捱價,喺咁情況,累積升幅大同派息低的股價,抗震力點都差啲。

        最後一提係內地早前提出利率市場化的方針。內銀隨之係本月起對大額存款有舉動,其中建設銀行4月14日起,率先推出利率水平較基準利率上浮45%的大額存款,認購起點金額為30萬元,期限為一個月至一年;4月16日,農業銀行、中國銀行也推出利率水平較基準利率上浮45%的大額存款,起購金額為30萬元。對於存款利率上限開放,雖然市場人士擔心,可能會導致息差收窄,業內人士就認為,短期內可能會有一些負面影響,但幅度是控制範圍之內,整體前景樂觀,存款利率上限放開,將有利於中小銀行降低負債端對同業負債的依賴度,負債端總體成本上行幅度小於存款成本上行幅度。內銀股呢排走勢受政策影響反覆,中短期較適宜走波幅。

        火併未停香港寬頻老總續串嘴

        香港寬頻(1310)一個存有已停用客戶資料庫的伺服器遭入侵,涉及截至2012年約38萬條固定及IDD服務客戶及服務申請人的個人資料,呢單嘢仲有好多地方仲未搞清楚,後果可大可小,管理層認真要小心。

        如果唔係爆咗黑客入侵呢單嘢,香港寬頻行政總裁楊主光應該幾HAPPY,因為公司公佈截至今年2月底止六個月,股東應佔溢利2.41億元,按年上升4.23倍,每股盈利24.1仙。佢仲預測未來會進入收成期,料之後兩年收成更豐。

        2016年及2017年度公司每股派息為0.4元及0.45元,期望2018至2020年每股累計經調整可供分派現金介乎2.1至2.4元。

        楊主光仲秉承咗前老闆黃維基串嘴本色,明言繼續搶客戰。其實,今年幾間網絡公司大打價格戰,戰火一直未有停止跡象,有行家直言始作俑者就係香港寬頻。

        業內巨頭談起近月火併,大家揚言無偈傾。有高層話成場仗源自香港寬頻加入爭客,同行不甘客戶流失,於是展開對打。而家網絡商都有大財團支持,大家實力雄厚,有能力長期作戰,以保住甚至擴大市場,結果就變成巨人間的持久戰,所以想買本地電訊股,應該唔使心急。

        陸羽仁

        
回應 (5)
我要發表
Yan
Yan 2018/04/27 20:47:19 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3046508-開放性諮詢一大敗筆

Yan
Yan 2018/04/26 20:46:50 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3044549-劣質文化向下睇齊/

Yan
Yan 2018/04/25 20:10:14 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3041373-巴黎和會-國際分贓大會

Yan
Yan 2018/04/24 19:50:14 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3038524-難忘的《我的1919》

Yan
Yan 2018/04/23 19:11:30 回覆

http://www.bastillepost.com/hongkong/article/3034871-東芝事件是最好的先例

user

網誌分類