陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

本地銀行炒定加息

2018/04/16 11:55:59 網誌分類: 經濟
16 Apr
         港股上周終於擺脫咗特朗普打貿易戰陰影,暫時可以唞番吓,以全周計,恒指累積上升963點;國指累積上揚293點。

          上周五港股受美股向好帶動,但下午轉升為跌,一個原因是港匯受壓,周四起金管局接連入市維持港匯穩定,市場可能擔心港息上升,對股市有壓力,加上A股偏軟,所以就算外圍向好,港股都無力向上。

          美國金融股業績理想,其中摩通首季盈利大升35%,至87億美元歷史新高;富國銀行第一季盈利升6%,花旗銀行第一季盈利升13%。杜指一度高開近百點,並一度急升163點,但投資者趁機獲利,杜指隨即倒跌低收。金融股普遍下跌,摩通跌2.71%,成杜指跌幅最大成份股,因市場認為投行收入減7%,顯示未來表現疲弱。杜瓊斯指數上周五收報24360點,跌122點;納斯達克指數收報7106點,跌33點;標準普爾500指數收報2656點,跌7點。本周累計杜指升1.8%,標指升2%,納指升2.8%。

          不過,大市回軟之餘,上周五銀行股表現向好,滙控(005)單日升1.2%,收報76.3元,貢獻恒指36點;恒生銀行(011)升0.5%,收報189.8元;中銀香港(2388) 升1.5%,收報37.65元,為當日表現最好藍籌股。

        金管局猛出口術

          銀行股上升,有點炒香港加息味道,因為三間本地銀行都擁有好多存款,不少係自有資金,利率偏低,佢哋放畀客戶資金回報不多,若然港息上揚,這些無成本的股東資金就會好賺咗,所以港元受壓,銀行股卻無受壓。

          銀行股造好,沖淡咗息口向上對股市心理影響。今次金管局入市,係聯匯加大咗資金池後十三年來首度出擊。金管局總裁陳德霖早喺未入市前,已經跳出來預告會出手。佢咁做好明顯係唔想市場以至公眾大驚小怪,因為好耐無見過金管局沽美元買港元而有過敏反應,所以預算出嚟打定開口牌。

          陳德霖預告會入市買港元之餘,仲講明若然資金流走,港息就會向上調,幫市場打定底。金管局頻頻解畫,加上金管局周五深夜及周六凌晨兩度再接港元沽盤,共涉資64.06億元。金管局周六清晨再度入市承接33.68億港元沽盤,周五深夜接30.38億港元沽盤。這是金管局三天以來第四度接盤,累計承接96.64億港元。本港銀行體系結餘下周二將減少至1701.14億港元。咁係咪代表港息就快加呢?陸羽仁同銀行家傾起,大家睇法有啲唔同,主要係大家對資金流出速度有唔同估計。

        六月上調機會較大

          有銀行家話,O依家香港仲有成過千億資金留咗喺度,以兩日金管局買幾十億元計,應該唔會咁快加到息。保險啲計,若然六月份美國加息,可能港息等到那個時候前後,都需要跟加。

          港息睇嚟唔會喺三幾日間加息,喺加息之前,資金會陸續流走發出訊號,照計市場會慢慢產生預期和消化,所以利率喺低迷多年後終於回升,會唔會觸發震盪,就好睇市場當時情緒。如果大家估計美息會升完又升,以O依家樓價咁貴,對股市必然會造成重擊。如果大家估計利率最多升一、兩厘就停,咁反應又會唔同。唔好忘記係美國之前紥定馬等加息,結果首度加息後,股市不跌反升。

          港元受壓,股民反應小心,相比下樓市就亢奮好多,基本上無乜點理呢個消息。無論住宅、寫字樓同居屋,價錢都破晒頂。最新一期居屋出售,結果有16萬人入飛,相比有5000個單位出售,超額36倍。

          居屋超額倍數同股票好唔同。股票可以借孖展打飛,盈利下跌的新股都可以谷到幾千倍認購。申請居屋係實名制,入得表都係有需求。中環茶友話,36倍超額代表居屋不增建的話,要排36年先肯定買到單位,如果計入期間新產生的需求,相信50年都未必輪到,屆時連50年回歸不變保證都過咗,所以呢個認購反應,隨時觸發更多人走去買二手居屋或私樓市場,如果唔係早排有消息話財爺研究空置率,呢個星期又話可能加息,地產股應該已經借勢炒上咗。

        居屋熱爆 發展商等開餐

          政府無地,搞到房屋供應十個茶壺九個蓋。茶友話,現屆政府搞咗個覓地小組去搵地,搞咗咁耐都仲未出嚟諮詢,到O依家為止亦無乜好橋可以覓地,全部都係舊招,講來講去又係話收高球場塊地起樓。呢個建議O依家俾人話佢整色整水攞分,多過真係解決到問題。

          拆高爾夫球場同填海,呢啲都唔係短期可以起樓的方案,茶友估計,O依家真正可以用的土地,大部份都喺大發展商手上,如果要增加供應,唯有同佢哋講數,所以幾間大地產商,基本上都係擦定牙等食胡。

        毛記佛系玄味濃

          騰訊(700)南非大股東出貨,吸走市場本來炒作騰訊的成千億元資金,就算股王都難免走勢飄忽。呢個時候曾被追捧者吹為女巴菲特的基金經理劉央透露,自己重倉持有騰訊,但消息一出,反被股民譏諷佢近年戰績平平,唔知會否「燈」死騰訊。

          巨型科網股乏力,都算係科網類別的超購王毛記葵涌(1716)上周跌至2.36元新低收市。毛記上市時腦細唔避席唔講嘢,之後大講佛系,不發表上市感言、不敲鑼、不接受訪問,緣份到了,自然有專家Dickson代為發言,引來股評家林一鳴回應,佢話,毛記買家不看上市文件,不理業績,不做分析。無緣份抽唔到,就隨緣在上市首日追入,買了自然會升,升完自然會跌,跌完自然再跌,結果真係不幸言中。

          有人就擔心,毛記日後不派息、不送股,接咗者有緣自然要坐,坐得耐就自然習慣當無咗。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類