陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

小米上市有三座大山

2018/05/07 11:02:19 網誌分類: 經濟
07 May
         港股上周呈現弱勢,人升佢跌,指數跌穿3萬點關收市,首掛新股平安好醫生(1833)表現欠佳,股價平收報54.8元。母公司中國平安(2318)收跌1%報74.85元。

          上周市場普遍缺乏利好消息,最後一個交易日恒指曾大跌454點,失守3萬關,收報29926,單日跌386點,成交只有989.5億元。全周僅四個交易日,恒指累積下跌354點;國指累積下滑175點。

          港股弱弱地,反而美股就唔係好肯跌,最後一個交易日仲玩反彈。美股三大指數周五急升。杜指收市報24262點,升332點。納斯達克指數收市報7209點,升121點。標普500指數收市報2663點,升咗33點。

          好醫生掛牌熱度不斷跌,今個星期係會失守招股價,抑或完成收集後炒上,對個市氣氛固然有影響,更值得關心者,係對有可能係首隻同股不同權股份小米的上市計劃會唔會帶嚟衝擊。好醫生掛牌前,平保一度借生仔分拆炒番上90元樓上,隨著招股進行,佢愈派愈低,累積跌咗差唔多兩成,幅度相當驚人。

          睇番平保跌得咁勁,同科網股板塊相似之餘仲要加多兩錢肉緊。科網股王騰訊(700)上周收報382.8元,同高位476.6元比跌咗19%,幅度都相當誇張,平保高位98.85元,足足跌咗24元,幅度接近25%,高位接貨都幾傷,可以見到當炒股升得高、跌得急,好多人話買優質股有買貴、無買錯,但咁都已經好傷,若然係買衍生工具,就更加係無仇報。

          騰訊、平保呢啲當炒內資股下插之際,市場就熱議緊好可能下個月上市的大型科技股小米招股。小米而家話緊估值有成千億美元,特別係佢係第一隻同股不同權的股份。過去,舉凡有呢啲大股上市,大市必先要炒熱,否則就會有難度。

        中美貿戰四圍燒 

          未講個市會否炒上迎接大股抽水,單講小米上市,有中環茶友數數手指,已經數到至少有三座大山要跨過。第一座大山,係中美貿易戰。美國總統特朗普同大陸開波,開頭大家估佢玩吓嘢,跟住就會攞着數散場,但而家場大龍鳳愈玩愈認真,燒到去幾家科技公司。中美經貿首度談判落幕,雙方未正式對外公佈具體磋商結果。新華社發表評論指,雙方未來可能選擇更多對話和商量的方式接觸。西方媒體一傳美國開出高要求,大陸會後就表明不會用核心利益交換。北京策略暫時可以用鬥而不破嚟形容。若然美國貿易戰膠着,加上美國科網股近日陷入悶局,大型股份上市集資就唔係咁易。

        資金貴影響科網估值

          第二座大山,係市場對於科網新股興趣下降,而且有啲承接乏力,呢樣嘢唔係指散戶,而係指機構投資者。好似小米呢啲咁大間的公司,不可能單靠小戶支撐。要留意係大戶對於科網股胃納有下降跡象。有基金經理解釋,呢樣同資金成本好有關係。喺一年前,美息仲係似有若無,而家美息向上,10年期美國債券都有3厘息。美債視為最穩健投資,而家都有3厘回報,咁點解仲要冒險呢,如果美國利率趨勢繼續向上,市場對風險性投資減少,對股票估值就會下降,高估值的概念股影響最大。

          呢個星期,科技半新股好似易鑫(2858)、雷蛇(337)、閱文(772)、眾安在線(6060)輪流尋底,被視為不良現象。好醫生公開發售公開認購吹到咁大,但首掛收市已經無肉食,令人擔心係因為無乜機構投資者入貨。若然好醫生破底,對市場心理會有衝擊。

          最後一座大山,就係同股不同權呢樣嘢。小米身為同股不同權首隻試水股份,聽落有新鮮感,諗真呢樣嘢對大股東有好處,對小股東無乜好處。假設兩隻股份其他方面完全一樣,基金經理會揀同股同權,抑或同股不同權的呢?答案好直接,就係同股同權的公司。港交所(388)容許同股不同權公司上市,唔係覺得同股不同權有乜特別好處,而係出於交易所之間的競爭所作的妥協,所以基金經理對香港上市的同股不同權公司有幾接受仍待驗證。呢樣嘢令人想起過去港交所做的實驗,當中有成功有失敗,好似引入H股就好成功,但引入俄國公司就唔得。當年港交所想搵多啲國際公司嚟掛牌,動用埋內地幫手搵到俄鋁嚟香港掛牌,前律政司司長梁愛詩做埋董事,可惜掛牌後市場唔係咁接受,最近仲被美國政府玩殘埋。

        同股不同權唔係賣點

          單從小股東立場,同股不同權唔係一個賣點,呢類公司上市會打啲折扣,關鍵在於公司有無其他長處去吸引投資者,就算佢股權結構唔係咁靚仔都捧場。小米似乎都明白呢點,所以佢未上市,就同地頭龍長和搞活動旺一旺場,呢個可以話係熱熱鬧鬧的開始,跟住仲要睇佢點包裝同埋點樣定價。

          兩、三年前,當小米橫掃手機市場,睇番當時可能係佢最佳上市時機。期間大家都憧憬過佢會益吓同系上市公司金山軟件(3888),最終呢樣嘢無發生,而家小米上市,股民初步亦對金山無乜特別期望。不過,若然小米真係得,金山點都會攀到車邊,用呢個角度睇,金山會唔會炒作吓,可能都係小米熱度的另類指標喎。

        彤叔乖孫做咗鯊膽剛

          新世界集團近日人氣甚勁,集團重建的尖沙咀中心第一期入伙大搞軟銷,同一時間,又宣佈贏咗機場航天城項目,投資額去到成二百億元。

          新世界中心前身係太古船塢,當年創辦人鄭裕彤投得這塊靚地,落重本建成旗艦物業,成為鄭家代表作。中環茶友有幸去過重建項目VD的圍內展覽,都有將彤叔當年投地的舊照擺喺度。茶友參觀完之後,都話項目整出嚟用料同設計都靚,甚有懷舊古典味。

          彤叔買嘢最愛人棄我取,好似係上世紀八十年代前途談判時投到會展中心,結果賺到笑,亦因此贏得鯊膽彤的稱號。

          o依家新世界重建尖沙咀旗艦地皮,建築費雖然可觀,但因為老年資產,計落肯定無得輸。比較下,由鄭家純同鄭志剛等二、三代拍板投航天城,就真係要考少少膽汁,皆因聽研究過呢個項目的猛人講,成個航天城加埋大過尖沙咀海港城加埋VD,將來樓面陸續落成,供應會相當龐大。

          由於地點離市區咁遠,咁多樓面主要係做機場客生意,呢個係未經測試的水域,唔係個個夠膽落水,鄭志剛能夠出到撼贏其他財團的條件爭飲頭啖湯,其鯊膽程度係咪有爺爺之風呢?

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類