陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

悶市啱悶股

2018/05/14 04:12:53 網誌分類: 經濟
14 May
         港股上周尾段雖然連升幾日,基本上未擺脫上落市格局。如果細心啲睇,除咗個別殼股,真正有進帳的股份,都是有錢賺、有息派的股份,呢點喺半新股就仲明顯。

          外圍市場近日主調仲係圍繞加息前景。美國勞工部公佈,四月份進口物價指數按月上升0.3%,升幅低過市場預期的0.5%,按年上升3.3%。扣除汽油的進口物價指數按月上升0.1%。出口物價指數按月上升0.6%,升幅高過市場預期的0.3%,按年上升3.8%。

          美國密歇根大學公佈,五月消費者信心指數初值98.8,高過市場預期的98.3,與四月終值相同,接近2000年以來均值最高。不過,消費者現況指數連續兩個月下滑,由四月的114.9跌至113.3,消費者預期指數由88.4升至89.5。消費者一年通脹預期初值2.8%,五年通脹預期初值2.5%。最近數據對令加息憂慮降溫,美股七連升,上周五杜指收升91點,是自去年11月初以來最長的升浪;一周累升2.3%。杜指成份股中,電訊商Verizon獲大行上調目標價,表現最標青,收市升3%。

        港股跟住外圍五連升

          喺外圍帶動下,港股都連升五日,創逾一個半月收市高位。收市報31122點,國企指數收市報12345點。一周計,恒指扭轉之前連跌三個星期,全周累升1195點,升幅接近4%,國指一周累升3.8%。

          上星期大股升得好啲,其中一隻係九龍倉置業(1997),公司自去年八月以介紹形式上市後,股價持續偏軟,最低去過45.6元,較首日開市的54.5元,已回落超過12%。過去一個月,乘着零售數字理想,海港城生意創歷來新高好消息,股價升破掛牌首日價格之後,形成上升趨勢。

          九龍倉置業分拆時,科網股仍是市場寵兒,基本上磚頭股唔係咁吃香,加上公司分拆後無乜動作,消息欠奉,公眾亦唔知佢應該值幾多錢。雖然管理層直接間接顯示公司超值,但市場反應唔係太相信,結果悶到股價下跌,個市愈旺,股民愈唔想買佢。股東收到股份都有點無癮,估計有部份股東收股後想套現部份,於是沽出股份,形成拋售壓力。現時股份借零售回升帶動造好,反映咗沽家減少,貨源開始由長線投資者持有。

          同零售業人士傾起,今年市道回升,包括高檔奢侈品生意都回勇,但銅鑼灣生意明顯比中環同尖沙咀。按此估計,相信九龍倉置業旗下業務都以海港城最標青,時代廣場未必可以睇齊。銅鑼灣零售生意俾人落後感覺,部份估計係高檔商場多。除咗時代廣場外,希慎旗下都有幾個大場,未來仲會有新項目落成,有競爭自然無獨食,做收租佬自然無咁和味。

        九龍倉晶苑浮水向上游

          如果以銅鑼灣例子,咁海港城未來就可能會多咗一個對手,就係重建緊的尖沙咀中心。呢個項目O依家改咗個名叫VD,分期完成後有成三百幾萬呎樓面,計起嚟仲未夠海港城、海運大廈咁大,但都有番咁上下。

          過去尖沙咀中心都係潮流熱點,後來唔知點解做做吓無乜動力,俾海港城後來居上。O依家重建項目外形設計唔錯,加上催谷緊宣傳,若然佢做得好,就算唔可以挑戰廣東道地位,但都可能分薄咗客源,結束九龍倉喺尖沙咀獨食局面。當然呢個係長遠憂慮,VD仲要分期落成,然後個場慢慢成熟,講緊都係三至五年後的事,對九龍倉中短期應該無乜明顯影響。

          同樣係舊經濟半新股發威的,係羅樂風夫婦創辦的成衣供應商晶苑國際(2232),公司喺去年10月上市,當時市況雖然唔錯,新股認購普遍幾好,但公司超額認購9.38倍。由於認購反應一般,發售價定為7.5元,屬每股招股價7.3元至8.8元中間偏下。

          雖然晶苑屬於龍頭公司,2016年在全球服裝製造行業,按產量計排名第一,按產值計排名第二,但當時市場聚焦公司每件成衣淨利潤低微。按照該集團說明,公司向大部份客戶收取價格範圍為:休閒服產品2.4美元至7.2美元、牛仔服產品5美元至13美元、貼身內衣產品1.1美元至7.5美元、毛衣5.5美元至15美元,以及運動服及戶外服5.6美元至15美元,折合人民幣範圍在6.6元至100元之間。有人計過數,以集團2016年賺1.24億美元,生產3.5億件成衣計算,每件成衣淨利潤不過35.4美仙,即係唔到3港元。

          雖然晶苑靠密密做賺辛苦錢,但公司2017年純利有1.49億美元,按年增長兩成,每股盈利6.2美仙,較2016年5.36美仙升15.7%,雖然數字唔驚人,但亦都唔失禮。股價自從今年初股市第一季大爆升完回歸平靜,欣賞佢的投資者似乎反而多咗,浮上水面後反覆攀升到上周9.61元,表現比起好多超購王還要好。

          雖然成衣股係舊經濟公司,同樣可列入悶股類別。睇返好多龍頭成衣股都有基金欣賞,皆因做到有足夠規模後,佢哋競爭反而減少,而且勝在派息穩定,部份傳統基金會持有收息。晶苑會唔會係咁呢,不妨走著瞧。

        中銀航空唔排除有動作

          仲有一隻悶股係上市同樣反應一般的中銀航空租賃(2588),公司上市時間比九龍倉和晶苑還早。公司2016年就上市,加上股東背景雄厚,招股時基礎投資者有中投、絲路基金、復星及波音等。中行分拆中銀航空,可說是成功捕捉市場發展趨勢,因為亞太區內航空市場正在擴展,對飛機租賃需求持續攀升。而且公司是世界上十大飛機租賃公司之一,上市時連同未完成定單計算,合共擁有511架飛機,若扣除未完成定單,則擁有270架飛機。

          單計在亞太區,該公司更是區內最大飛機租賃公司,在機隊數目上,遠遠拋離早於2014年在港掛牌的中國飛機租賃(1848)。雖然如此,招股反應都係一般,公司招股價42元,只在掛牌首天勉強浮水,其餘日子長潛,最低價36.6元。佢直至近大半年才上水,並且逐步向好,集團公佈2017年盈利5.87億美元,按年增40.32%;每股盈利0.85元,末期息派19.2仙,上周收報48.7元,息口有4.75厘。有市場人士話,O依家佢由大股東持有近70%股份,唔排除會想辦法增加市場流通量,如果要咁做,股價就先要反映公司價值。呢啲悶股喺旺市時股民嫌佢哋唔夠性感,但係悶市佢哋有錢賺有息收,雖然唔適合高追短炒,但都吸引到一啲收息長揸的基金或投資者。

        利福國際股價或受惠大熱賣

          最後講兩句利福國際(2136),集團屬下的大型銷售活動昨日舉行,喺銅鑼灣見到唔少人湧去。早前主席劉鑾鴻講過,本港零售市道最差時期已過,零售銷售自去年下半年起反彈。以目前數據而言,市場毋須太擔心今年上半年情況。佢仲話,集團期內表現要視乎在呢個月舉辦的「感謝節」成績。照昨日場面睇應該對辦,如果今日大市無乜負面嘢,利福系或者有得益噃。

        五月天迪士尼騷有天幫

          台灣五月天來港演出,場地選擇迪士尼樂園,中環茶友有撲去睇上周五演出。表演前幾日個天係咁落雨,天文台雖然話上周五會轉晴,茶友都仲好擔心,結果天氣真係好轉。

          今年初外間瘋傳迪士尼同五月天呢次合作,由於迪士尼和五月天都各自都有很高要求,而且又是新嘗試,好多天迷都唔知真唔真。O依家構思變成現實,而且相當成功。

          聽講今次與五月天合作,標誌迪士尼香港在經營主題公園外的另一個發展方向,租場畀企業舉辦各種聚會場合。現時香港樂園有三間酒店落成,自然要諗多啲方法搵生意。

          在五月天舉行露天演唱會前,好似黃子華的棟篤笑等鬧出黃牛風波,好事者又出來起哄,要求打擊黃牛,最搞鬼話要學內地推行實名制。不過呢排又唔再多聽到呢個講法。茶友話,實名制要求所有人購票時,都要用自己姓名登記,入場時又要核對。個別三、四線藝人演出,賣飛很多時須靠圍內推廣,莫說採用實名制,若然政府場地規定八成門票須公開售賣,演出都會受影響,唔通真係個個藝人都係五月天咩。

          推行實名制等同公開私隱,內地對呢樣嘢或者有唔同睇法,但喺香港則是敏感政治題目,恐怕很多人就有疑慮,講到收緊監控,起哄者就即刻收聲。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類