陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

微軟再發育

2018/05/21 04:13:54 網誌分類: 經濟
21 May
         五窮月傳統跌市到如今仍未算太差,上周股市先軟後彈,上周五恒指重上31000點關。恒指收報31047點。國指全日升76點或0.62%,報12355點,一周計跌74點,國企指數報12355點,一周計累升9點。

          中美談判消息滿天飛,美股個別發展,杜瓊斯指數收報24715點,升1點;納斯達克指數收報7354點,跌28點;標準普爾500指數收報2712點,跌7點。同時資金有轉追個別中細價股之勢,羅素2000指數再創新高,收報1626.62點,升1.34點。外圍市場焦點係息升金跌,同埋油價上衝高位。

        油服股發力炒落後

          10年期美債孳息率上周曾突破3.1%關口,之後部份資金流入債券避險,債息輕微回落,收報3.06%,跌0.24%。息口向上不利金價,金價本周失守每盎司1300美元關口,一度下試1285美元,上周現貨金收報1292.85美元。

          油價連升多日,布蘭特7月期貨衝破80美元大關後回落,報78.51美元。中資「三桶油」上周接連創出新高,美資行大摩上調「三桶油」目標價,其中中石油列為首選,中石油(857)收市報6.51元。大摩對中石油最新目標價為7.97元,對中海油為16.2元,對中石化為9.82元。

          油股當炒,本來油服股炒味應該更濃,但第二期油服股有啲落後感覺,主要係市場相信油價「唧高」有啲人為味道,不代表長遠真係睇好,所以油公司鑽探開採投資未必會大增。隨著油股升幅唔少,資金上周末開始炒落後,油服股終於跟隨油價急升,重復過去炒味濃的本色。TSC集團(206)收市報0.8元,單日大升18%,安東油田(3337)收1.39元,升14%,宏華(196)收報0.93元,升8%,中海油田服務(2883)收報8.65元,升5%。如果油價再上80美元水平,油服股大有可能追落後。

        大陸可能增購美國石油

          影響油價因素,除咗話造好個價幫全球最大油公司沙地阿美上市,另一個因素係中美貿易談判。中國副總理劉鶴去到美國開會,好快就傳出話中國答應減少貿赤2000億美元一年的消息。消息傳出後外界都半信半疑,《《人民日報》》旗下微信公眾號好快就發文澄清,有關中國提建議削美國2000億美元貿易逆差的傳聞,是子虛烏有,純屬誤讀。官媒傳欄「俠客島」仲引述知情人士話,對中國代表團來說,這是重任在肩,必須捍衞中方的正當權益和核心利益,以及多邊自貿體系和全球自由貿易。

          劉鶴一到埗,就傳出中國同意削滅2000億美元貿赤的傳聞,之後中美雙方發表聲明,有共識中國會增加購買美國貨品,減少兩國貿易逆差,證明全文並非全無根據,甚有空穴來風的味道。

          美媒之前有說法美國佬開價係短期先削1000億美元,長遠要減夠2000億美元,o依家會後話雙方有共識,詳情應該仲要傾。有猛人計數,要中國削減1000、2000億美元貿赤,一係叫美國人唔好買中國貨,否則就係要中國向美國進口,關鍵係美國有乜係中國需要的呢?一般消費品中國自己已大量生產,買農產品數目有限,而且要有自給自足能力,是國防上的需要。

          如果要大手購買美國產品,石油同黃金係當中可行選擇之一。大陸一向進口石油,幫美國買多啲、幫中東買少啲,完全有數可計,甚至中國減產一啲,增加入口,令中國儲備消耗慢啲都仲得。若然中國短期幫美國買多啲油,咁美國佬可能就可以接受油價高啲。油股係低位其實已經升咗唔少,如果手頭有貨,就算想食啲胡,都唔使咁急賣清,上移止蝕位坐住升浪都係一個唔錯的辦法。

        老股王股價衝上「雲」霄

          油股呢啲傳統公司造好,龍頭科技股呢排普遍都係上落。可以一提係科技股中屬於老餅,有啲傳統的微軟,近況頗為靚仔,上周五仲成為科技股中少數有得升的股價。大摩仲推薦佢買得過。報告發表時,微軟股價約96.18美元,市值為7390億美元,是目前全球市值第4大公司,僅次於蘋果、亞馬遜和谷歌母公司Alphabet。大摩睇好佢股價可以再升,成為萬億元企業。以佢目前市值,距離1萬億美元還差約2600億美元,而想達到1萬美元的市值,該公司股價至少還要上漲三分之一。

          二、三十年前,微軟係股王級高增長公司,公司以壟斷枱頭電腦軟件,成為印銀紙機器。隨著智能手機興起,枱頭電腦重要性下降,微軟失去魅力,但仍然係一間好賺錢公司。而家大摩咁睇好佢,唔係因為傳統的軟件生意,而係看好佢近年大力投資的雲計算業務,該行認為有新盈利引擎推動,微軟股價再上升三分之一不但有可能,而且能夠在未來一年實現。微軟股價在未來12個月內將上漲至130美元左右,推動其市值達到大約1萬億美元。

          科技公司多年前開始發掘雲計算市場。雲計算簡單來說就是通過網絡交付服務器、存儲空間、數據庫、網絡、軟件和分析等計算服務。提供這些計算服務的公司稱為雲提供商,他們通常基於用戶使用對雲計算服務進行收費,類似於家用水電的計費方式。微軟係開發呢個業務時可以話係重施故技,以開放式平台 Azure同包括亞馬遜等強勁對手競爭。炒佢呢個概念,大摩唔係第一個。過去一年,微軟借住公佈呢項業務的增長已節節上升。由於雲業務表現強勁,市場開始認為呢個昔日的巨人正踏入第二度發育, Azure 平台和伺服器服務帶動微軟股價攀上歷史新高。最令市場讚好係係呢個範疇其增長速度大大超越競爭對手亞馬遜。

          微軟的 Azure 和亞馬遜的 AWS 係市場兩大力量,亞馬遜雖然領先,微軟增長速度更快,呢個平台賣點係可以吸引更多中立客戶群,由於鍊贏市場評價咁高的對手,令佢股價變得性感。

        中港科技股隨時跟炒

          雲計算業務係呢個時候受到大行垂青,陸羽仁覺得反映了大氣候有啲轉變。過去資金成本平,大家唔介意燒銀紙搶市場,而家息口漸高,市場開始留意番啲有回報的生意,雲計算踏入收成期,加上收入穩定,有乜事都可以死捱,所以令到微軟呢件老餅都令大戶食慾大振。

          美國科技公司爭奪雲計算大餅,內地科技產業發展基本上係照住美國軌跡行,龍頭阿里巴巴早就將雲業務列為未來收入增長重點。香港買得到的公司,可以將雲業務列為賣點的就有雷軍屬下的金山軟件(3888),公司的金山雲同樣踏入高增長期,如果微軟真係見萬億美元市值,咁大陸同類型公司都可以照住有得炒。

        大馬兩老 變天孖寶

          政經界今個星期熱話唔係中美貿易談判,亦唔係美朝籌備緊的峰會,而係大馬的政治海嘯,前總理馬哈迪以92歲之齡再度上台執政,比佢更勁的是他的資政郭鶴年,年齡已達94歲 !中國人成日話家有一老,如有一寶,如今大馬國有兩老,變咗孖寶。

          大馬政壇孖寶創出傳奇,兩人加埋已經接近兩百歲,但係政治同經濟圈影響力完全無消退。郭鶴年早前出版自傳,不少中環茶友都有捧讀,對其自揭陰暗一面都十分佩服。簡言之,有糖王之稱的郭鶴年做生意以目標為本,有人會認為用不擇手段來形容都不為過。

          糖王在大馬發跡,陸羽仁去年到檳城食榴槤,仲順道參觀過佢曾經辦公的地方,現址今日已改為華人社團的展館。糖王其後離開大馬,主要在香港居住,相信同當地有排華威脅同政局不穩有關。

          糖王有個哥哥,當年參加馬共,結果被處死,他對這個哥哥非常佩服,覺得是天縱英武,成為佢人生追求和仿效的目標。呢次佢以94歲之齡,支持馬哈迪東山再起,出謀獻策,證明佢唔甘心只係做一個富可敵國的商人,商而優則仕,成績相信都無幾多人可以超過佢。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類