陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

地源歸邊

2018/05/28 04:13:01 網誌分類: 經濟
28 May
         天時暑熱,碰啱五窮六絕,中環茶友飲茶吹水最舒服,大家話題係係咁樣的日子,覓地小組擺街站收集意見,真係其志可嘉,就算明知咁樣無乜實際作用,都要俾個讚佢。

        發展商分無地有地兩大類

          覓地小組開鑼搞街頭問卷調查,成為茶友熱議題材,當中大家最感興趣係係覓地小組開騷前,做過財爺而家轉行幫地產商打工的梁錦松走出嚟講嘢,自認係地產商,但就係無地的地產商。

          阿松話,而家好多人都話地產商都是為了自己利益,他都是地產商,不過是沒有地的地產商,仲直言香港只得五個地產商有地。他直言地產商都知道,任由缺乏土地的情況繼續下去,年輕人沒有希望,社會不穩定,連地產商自己都無生意做。

          阿松做過銀行,又做過官,o依家做地產公司CEO,但似乎佢始終對做官興趣最大,出嚟講嘢都係從政策角度多過做生意角度,但他說出了一個事實,就係o依家連地產商都出現「貧富不均」,土地資源集中係幾個大地產商之上,其他地產商手頭基本上都係無乜地。覓地小組而家的所有建議,基本上全部都唔能夠改變呢個情況,再傾落去都唔會改變到呢個現實,令土地供應再拖慢啲。

          覓地小組o依家列出十幾個建議,又中短期、又長期,但真正能大量提供土地的方案只有兩個,一個係填海;一個係同發展商合作,其他棕地發展都有好多問題,收回康樂用地更加係有啲講笑成份。本來,覓地小組之前好似力推公私營合作,但唔知係咪被人鬧得兩鬧,小組主席黃遠輝係搭街站前又出來降溫,話而家睇到好多人反對公私營合作。有茶友睇完真係唔識笑,話開頭睇覓地小組擺開架式,以為政府會排除萬難同發展商大力合作,點知咁快又潑冷水。若然結論長遠係要填海造地,呢樣嘢一早都知,使乜浪費年幾去做諮詢?香港覓地要等填海,唔怪得阿松女自嘲做咗無地的地產商。

        覓地無方樓價等炒爆

          茶友話,覓地小組係度打口水戰,同一時間就見到發展商係度搶地,除了官地天價成交,大地產商仲係咁收購舊樓,由咁睇起上來,佢哋亦唔旨在同政府合作。將來就算政府話要共同發展,發展商都實會吊高嚟賣。人同此心,其他好似新界佬、棕地業主,個個睇完覓地小組建議,都會睇完政府嚟食,咁樣攤開哂嚟覓地,係咪等於送羊入虎口。

           覓地唔知點收科,同一時間土地資源日益集中的現象就更加明顯。阿松話而家只有五個發展商有地,但有個係其他行家眼中算係有地的發展商就同陸羽仁講,過去幾年佢哋賣咗唔少樓,但補充土地儲備都唔係咁多,o依家手頭根本無負債,要周圍要搵地補充番。本來佢哋以為政府大大聲話增加推地、地價會跌番一啲,結果係高價無買,市場出現更高價,手頭土地儲備都跌咗。聽佢咁講,將來呢間公司係樓市的市場份額都會降低,訂價權會變成更加集中。按照呢個發展,除非將來利息大幅飊升,或者經濟出現顯著滑坡,坐擁主要土地供應的發展被人逼倉,否則樓市就會係由極少數龍頭公司主導。茶友話,咁搞法樓價想軟着陸都難,擔心只有炒到爆為止。樓市長遠令人擔心,至於樓價幾時炒爆無人知,係爆煲之前如果想買地產股,自然就要優先選擇阿松所講有地的幾間公司。

          說得得個講字的口水戰,除咗覓地小組的大辯論外,美國總統特朗普同北韓領導人金正恩的世紀會談,又變成另一個笑話。由於「特金會」告吹,令港美股市借勢回軟。雖然特朗普係中美貿易戰立場稍鬆,都無為市場帶來乜嘢驚喜,皆因大家都講得口水總裁說話好難作準,最後港股係上星期4個交易日,合計累積跌幅459點,大市成交跌破千億元大關之餘,仲見到「北水」有流出跡象,南向滬港通錄得淨流出17.61億元人民幣,深港通則只錄得4970萬元人民幣的輕微淨流入。5月份還有4個交易日便會完結,「五窮月」現時累積下跌220點。個股中,騰訊(700)跑輸大市,收跌0.74%報404元,再度跌穿405元的南非大股東配股價。新秀麗(1910)遭沽空機構狙擊後復牌,上周五股價瀉12.4%收報26.9元。

        航空電力股或炒油價回吐

          外圍繼續受油組國有意增加油產量,令油股下跌影響。杜瓊斯工業平均指數周五收跌58點,報24,753點。標普500指數收跌6點,報2,721點。納斯達克綜合指數收市升9點,報7,433點。總結全周,道指、標指、納指分別累升0.15%、0.31%和1.08%。油價顯著下挫,紐約期油收市報67.88美元,跌4%,本周累計則跌約4.9%;布蘭特期油收市報76.44美元,跌逾3%,本周累計挫2.6%;油股雪佛龍周五單日跌3.5%,埃克森美孚跌2%,為跌幅首兩大的杜指成份股,估計周初開市油股仲會回吐吓,航空同大陸電力股可能有得轉番轉。

        遊艇會炸魚薯條夠抵食

          呢排天氣持續高溫,最適且進行水上活動,呢個月係香港遊艇會舉辦咗春季帆船賽(SPRING REGATTA),中環茶友有機會去欣賞下,仲順便食咗個英式炸魚薯條。

        香港遊艇會英文是Royal Hong Kong Yacht Club,原來已有一百七十年歷史,o依家所在的銅鑼灣會址,原來是會方自行出資填海,然後由政府以象徵式租出,要入會就一定要係賽艇愛好者。影星梁朝偉原來好鍾意玩帆船,所以今年都獲邀去玩,如果佢有興趣又肯花時間,應該都可以申請做會員。

          呢個會歷史咁耐,所以個會所都甚有英式風味,茶友有機會去到,趁機試咗炸魚薯條,唯然佢唔係好似英國炸魚店用報紙包啲食物,但份量就十足外國人口胃,炸魚入口夠脆,可以話係大件夾抵食,夏天出完海用來配冰凍啤酒真係一流。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類