陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

一月超升 二月捱價

2018/02/05 12:15:44 網誌分類: 經濟
05 Feb
         港股上周登頂後遇到中美兩邊跌市夾擊。先後A股受個別股份閃崩影響連跌幾日,港股拖住下滑。最新驚嚇點係美股上周五受債息飆升急跌。

        債息升推低美股有先兆

          由於1月非農業職位增長超預期,市場憂慮聯儲局加息步伐加快,十年期美債息飆上2.8厘,令杜指一開市就跌,跟住仲愈跌愈多,收市失守26000點,急跌665點,創1年半以來最大跌幅,更是2008年12月以來最大單日點數跌幅。

          早時美國勞工部公佈,1月份非農業職位增加20萬個,高於市場預期18萬個。另外,上月平均時薪按月升0.3%符預期,升幅較上月低0.1%,按年增長2.9%,是2009年6月以來最大升幅。

          市場推算,若薪酬按年增長3%,就可以帶動通脹率達到聯儲局2%目標,現在已達2.9%,意味加息力度會轉強。市場由原先估計加息兩次,改為今年加息三次,仲話下月加息機會達到約九成。

          美息上升下,十年期國債孳息率升穿2.8厘,最高見2.852厘,是2014年初以來新高,30年期國債孳息率突破3厘,股市即刻被嚇窒。美股喺1月份升幅凌厲,踏入2月調整睇嚟難以避免。由於最後兩日下跌之勢甚急,全周杜指變成跌4.1%,標普500指數跌3.9%,兩者均是2016年1月以來最差單周表現,納指跌3.5%,是2016年2月以來最大跌幅。在美國上市的港股與預託證券,都回落超過600點,上周跌市撈咗貨,可能都要捱吓價。

          美息表現也令美元轉強,美匯指數重上89水平,商品價格回落,紐約期金收市報每盎司1337.3美元,下跌10.6美元或0.8%。紐約期油收市報每桶65.45美元,跌35美仙或0.5%。倫敦期油收市報68.58美元,跌1.07美元或1.5%。美國聯儲局議息前夕,債息冉冉上升,觸及2.7厘敏感點,已經係一個苗頭。1月呢個過去,整個投資市場無論債、股、商品等,都由鐘擺一邊回一回頭,唔排除大市會有個明顯啲調整,測試一下市場承接力。

          港股喺2018年一口氣升成4000點,內銀股喺呢一段發力,月前陸羽仁話如果諗唔到想買邊隻內銀股,咁就闔埋眼買工行(1398),之後工行股價持續大漲,未開車前入貨者已經食到胡,終於重新坐回全球第一市值銀行寶座。對於管理層嚟講,成為全球第一當然值得自豪,但對股東嚟講,公司市值咁大,咁就要問係咪真係值咁多錢,抑或係估值偏高咗?將來仲有幾大空間發展?

        工行重回全球銀行一哥

          O依家個市開始調整浪,咁早前高追會唔會變咗摸頂呢?記得喺上次A股大時代,隻中車炒合併,炒到市值大過波音,陸羽仁當時聽到個心都打個突,見佢回落就即係叫入咗貨的茶友離場,所以做咗一哥,就要秤吓自己係咪頂得順。

          工行喺四大內銀中市值最大,呢個浪佢表現甚強,之前創咗歷史新高,單計A股總市值達到2.6萬億元人民幣,超越全球市值最大的摩根大通約2.54萬億元市值,成為全球第一大行。有內媒計過數,2006年年底,上市不久的工行總市值約2100億美元,是全球市值第三大銀行,位居花旗和美國銀行之後,摩根大通當時排在第五位,市值大約1660億美元。要留意的係,在2007年牛市高峰期,工商銀行市值曾達到3740億美元,成為全球市值第一銀行,隨後連續6年保持這一排名。隨著股價狂跌,工行市值嚴重縮水。2013年6月,富國銀行超越工行成為全球市值最大銀行,當時工行市值跌至約為2250億美元。

          喺美國銀行中,富國同摩通被視為應對金融海嘯最好的兩間銀行,兩者叮噹馬頭,特別是摩通在2016年中起大幅上漲,從不足60美元,上漲到2017年3月最高92.75美元,市值飆升到3200多億美元,一度遠遠拋離咗工行。直至呢一輪發力,先再壓過摩通。

          工行、富國和摩通三雄爭霸,勝負同所處市場表現好有關係。2007年10月16日,上證指數達到6124點的歷史高位,工行股價也在2007年11月1日攀升至5.54元歷史高位,令工行站上一哥位置,但高處不勝寒,A股同工行股價都向下反覆尋底。在2008年從高位大幅回撤逾60%,在當年9月創下1.98元低點。工行地位另一個高潮位係2015年A股出現大時代,工行曾經力壓兩大勁敵短暫居首,但隨著A股爆破,一哥之位再拱手讓人。呢一次工行創出紀錄新高,其實已遠遠跑贏咗大市。

          市值受投資氣氛同估值影響,另一個價值比較係睇盈利。工行過去盈利相當穩定,一直是全球最賺錢銀行之一。2016年年底,工商銀行淨利潤如果用美元計有402億。對比下,摩根大通、富國銀行和美國銀行2016年淨利潤分別為247.33億美元、219.38億美元和179.06億美元,明顯低於工行。工商銀行在過去10年間營業收入,實現14.1%年化增長,歸屬母公司淨利潤年化增長幅度高達19%。美國銀行股被視為舊經濟股份,估值唔算太高,但以工行盈利能力同穩定性,估值仲低過美國銀行。

        內地銀行集中度更高

          美國係世界第一大經濟體、同時跨國企業滲透性比內地強,美國銀行業實力應該比中國強。中國銀行股大隻過美國,表面睇有啲虛虛哋,令人有點感覺不安。工行雖然喺全球銀行界登頂,卻又睇唔到工行股價好浮,一個解釋係中國經濟結構同美國唔同,美國有龐大資本市場,銀行在融資作用無內地咁重要,同時大陸仲係國企主導,銀行更係經營集中的行業,令到工行成為巨無霸。從呢個角度睇,工行雖然做咗一哥,係有佢本身道理。不過,早排若然喺佢急升後高追,咁就難免要捱價啦。

        好炒唔炒炒壹仔 《壹週》賣盤跣一舖

          呢排市場最八卦的話題唔係謎網股,亦唔係指數見幾多,而係《壹週刊》賣盤觸礁,呢單交易連牛頭角順嫂都識得話唔睇好,大家唔明點解壹傳媒高層會撞個頭埋去。結果,公司發完通告話賣香港業務已經搞掂,轉過頭竟然又話無收過錢,最後交易失敗,講得婉轉啲,呢個結果乜唔係一早寫喺牆上咩。

          《壹週刊》賣盤失敗,最攞景係班員工走去訪問將會回巢的女老總,女老總「串爆」話,周刊成日做起底跟蹤,邊個有料邊個無料點都有啲分數,所以佢一早反對賣盤俾接手買家。表面睇,女老總講法好合理,但諗真一層,呢啲咁表面嘅嘢,壹傳媒高層同老闆點會唔知,所以交易進行必然有女老總唔知的秘辛,只不過O依家俾佢講中咁解啫。記得《壹週刊》賣盤消息傳出,外界好多政治演繹,又話阿爺出錢畀泊車仔買起周刊,實行用錢滅聲。當時已有中環茶友話,《壹週刊》交易價TOO GOOD TO BE TRUE。自從佢將所有內容上網後,廣告同銷量急跌,影響力今非昔比,阿爺使唔使畀幾億滅聲,變相泵水俾壹傳媒經營呀?

          自從呢單交易傳出波折,提出陰謀論者就開始失憶,唔再講滅聲論。O依家交易失敗,遲啲又有無人會話阿爺忽然覺悟咗,所以斬佢水喉呢?中環茶友話,有時陰謀論呢啲嘢講出來好吸引,但信得多就可能搵自己笨,好似《壹週刊》賣盤,股價一度炒上,茶友就一直堅信佢賣唔成,亦無興趣炒呢個消息。

          睇番呢次賣盤賣到倒瀉蘿蟹,壹傳媒股價好可能又插水,有貨者隨時困喺世紀巨艇之上。早排個市升得咁勁,炒作機會極多,又何必蹚渾水呢?

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類