陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

坐住大象衝浪

2018/01/15 12:20:30 網誌分類: 經濟
15 Jan
          全球股市的1月效應強到無人有,港股創出歷來最長的14日升浪,美國股市上周再高收,港股今日好可能再高開,累積升幅咁多,搞到唔少股市老兵都有啲唔適應,陷入買賣兩難的境地。

          港股呢排強到無朋友,上周五創出14連升,主要係強勢股唞咗一排後又再發力。「股王」騰訊(700)再獲大行唱好發威,高位上落消化的平保(2318)都發力,恒指以全日高位收市,收報31412點,經過14連升後,指數已經 14連升,累積上漲2178點。單以上周計,恒指累積上升597點。

        摩通股價高收

          港股高收之後,又輪到美股帶動美國上市的預託證券。周五杜瓊斯指數收報25,803點,勁升228點;納斯達克指數收報7,261點,升49點;標準普爾500指數收報2,786點,升18點。近排炒港股要睇中美兩個市場興炒乜。美股周五爆升,好多傳統大股都郁,杜指成份股傳統藍籌波音升咗2.5%,思科升1.9%,摩通升1.65%。美國銀行股呢排表現唔錯,大笨象滙控(005)上個星期扮演咗托塔天王的角色,係強股唞氣下,佢就力頂指數,成為港股得以連升的功,借住外圍銀行股造好,預託證券曾經衝破咗85元。

        fb辣招搞到股價跌

          大笨象過去係本地股民視為最穩陣的股,但經過近10年低迷,好多長期擁躉都開始心淡。呢輪佢股價回勇,主要喺因為有北水入貨。平保係過年前披露買入5%股權,唔排除會吸引其他內資增持。陸羽仁係過年前18年頭穩選,係北水對港股定價話語權增加下,手頭有滙控股份者,就算唔增持,都可以坐定啲,睇睇呢次個浪衝得幾高。

          上個星期五美國科技股普遍造好,唯獨facebook宣佈調整訊息流,優先傳遞個人及朋友間的訊息,然後才是商業機構及政治訊息,消息令股價收跌4.5%。fb呢個做法流傳已久,唔單止係股民關心,仲係廣告同傳媒界關心,因為這幾年不少人網媒都靠佢傳播訊息,好多企業養咗大班人,透過佢做宣傳。fb做旺個場之後就減少派發這類訊息,咁即係打爛人飯碗,自然被人鬧佢過橋抽板。好多只係用fb做宣傳的媒體仲隨時會俾佢搞到半生不死。fb創辦人朱克伯格係校園創立呢盤生意時,已經被人質疑佢偷橋兼過橋抽板,但商業世界係弱肉強食,如果主動權唔係自己度,鬧又有乜用呢?

          fb變更發有訊息的方法,解釋係因為佢雜類訊息太多,惹起用家不滿,所以減派商業機構同政治訊息。不過,背後好多人相信這是為了要求機構投付費帖文,以增加公司廣告收入。從最近聖誕的情況,fb呢招似乎幾得。在收入增加之餘,有人認為咁樣做法有竭澤而漁的味道,因為而家唔少人已經覺得,打開fb睇到太多廣告,令佢哋興趣大減。從呢個角度睇,佢股價下跌可能唔係因為呢招搵唔到錢,又或者覺得佢過橋抽板有問題,而係佢已經食得咁盡,咁未來仲有乜方法再增加盈利呢?

        熱爆新股何妨食胡

          呢排市旺但大家唔敢追,好多人轉去抽新股。繼閱文(772)之後,由眼科醫生林順潮創立的熱爆新股希瑪眼科醫療(3309)周一在主板掛牌,上市前在暗盤市場初段大幅上升,高位接近5元,較招股價2.9元,升逾70%。

           希瑪眼科公開發售部份獲得1568倍超額認購,公司啟動回撥機制,令在港發售股數至佔整體的一半,但一手中籤率仍只有8%,投資者要抽三百手才穩獲一手。至於「頭槌飛」就有1195張,每張「頂頭槌飛」獲分派十手。由於貨源散,升得多最好就係食胡先啦。

        僭建風波火燒連環船

          律政司司長鄭若驊僭建風波愈演演烈,有人翻查舊帳,燒到立法會議員毛孟靜頭上,指其單位佔用非住宅空間,需要還原。政經圈笑言,要從政最好先賣樓。

          鄭若驊在新界大屋被揭僭建,中環茶友說起,皆話司長大屋前臨大海,位置突出,一看就知是險地。

          有玄學家加多句,大屋有海景,不宜太接近,否則就變成大海無收,相當犯忌,所以不要以為海景愈貼愈好。

          茶友聽後加多句,名人錢賺夠就想求功名,但以現今勢態,此乃自陷險地。正如之前有證券界林奮強,搞到被廉署調查。剛剛毛毛議員之大屋,亦被人起底。毛毛議員之豪宅圍封部份地方,年前被人質疑,她回應說沒有僭建,一直拒拆,最近事件被撩起,原來她的單位圍封不屬僭建,卻有非法佔用之嫌,需要還原,只是規管部門不同而已。本來她的個案有機會側側膊走過場,現在火燒連環船,她亦成為池魚遭殃。

          鄭若驊出任司長,大屋要重新裝修,估計花費數以百萬元計,幸好律政司司長有官邸位於山頂,遷入後舊居可以大興土木不影響日常生活。有到訪過此官邸者形容,大屋格局細小,地方淺窄,在三司中最為狹隘,未知是否如此,過去三任司長有兩任都是單身,風水上形同獨家村。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類