陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

輸咗人仔唔使㷫

2016/11/28 10:12:54 網誌分類: 經濟
28 Nov
        全球股市喺特朗普當選後出現反地心吸力大現象,美股更係節節上升,杜指上周收市再升68點,報19152點,標指同納指同樣上升。港股雖然弱勢,上星期終於掹吓車邊,彈番高的。港股收市後,深港兩地交易所宣佈,會喺十二月五日正式推出深港通,但消息後港股喺外圍一片平靜,唔見有好大動力,暫時似乎睇唔到好大嘅即時刺激。

        深港通唔似好刺激

        港股上周五隨亞洲股市反彈,恒指升114點,成交金額逾561億元。雖然五個交易日兩升三跌,但由於升幅大、跌幅細,以全周計恒指累積進帳咗379點;國指累積上漲441點。

        深港通終於落實,市場人士暫時唔敢寄以太高期望,呢個反應實在可以理解。因為炒北水南下,大大話話炒咗十年以上,乜嘢概念都已經反映咗,所以滬港通落實時,港股唔見得特別興奮,呢次輪到深港通,市況亦唔係好就。中環茶友話,過去炒港股直通車,恒指飆上三萬二千點,經此一役,阿爺明白火頭火勢時,千祈唔好再加油,否則就會滾到瀉,所以滬港通都揀個市況冷啲嘅日子推出,大市要等到內地A股出現大時代,先至炒番高。

        美金升好多瓣都跌

        呢次深港通啟動,正值人民幣貶值同預期美國加息,個市又係冷冷哋。茶友話,睇番深港兩地股市,深圳氣氛似乎仲好啲,因為A股呢排喺權重嘅金融股帶動下,滬深兩市升勢雖然唔算急勁,但慢慢都趷上咗高位。反而本地投資氣氛,就畀人民幣持續貶值影響。呢個月人仔幾乎日日跌,如果以人民幣兌所有主要貨幣嘅指數去睇,人仔匯價尚算穩定,但用美元同港元去睇,咁就已經碌咗落去八年幾新低。如果再睇埋其他新興市場貨幣,呢排跌幅仲得人驚,已經感覺到有小小災味。用呢個角度嚟睇,港股都已經算係頂得兩嘴。

        人仔呢排跌勢轉急,令到好多過貪佢穩陣買入收息嘅港人牙痛咁聲。茶友就安慰佢哋,話美元強勢下搵食係艱難啲,除咗美股你夠膽高追可以賺錢,買黃金、債券、外匯都要輸錢。債券話係穩陣投資,但年中大家見到歐洲搞到負利率,啲錢大舉湧入債市,呢排美債孳息急升,已經搞到債價大跌,高位買債者已經燒晒手指。至於其他外幣好似日圓、澳元以至加元,喺美元強勢下都疲弱乏力,所以有閒者除咗忍得住放喺銀行收雞碎咁多息外,無論買乜都好大機會輸錢,買咗人仔輸多少,都唔使太唔開心嘅。

        人仔貶利A股內險

        其實,港股能夠撐住,一大理由係人民幣貶值下,北水續流入本港中資金融股,呢排內險股表現頗為突出,好似大型國企龍頭國壽(2628)上周五再走高3.9%報22.7元;人保(1339)漲2.9%收報3.25元;平保(2318)升2.1%報43.25元。另外內銀股都有接地跡象,中行(3988)上周五再升,收報3.5元;建行(939)、工行(1398)、農行(1288)都有得升。如果比較內險同內銀股,暫時睇內險股會強勢啲,因為內銀股主要跟內地經濟,𠵱家內地調整勢頭雖然穩定咗,但未見有好大動力。內險股就睇投資環境,如果股市好,投資回報增加,咁內險股就可以受惠。人仔貶值理論上利好股市,加上股市通常走喺經濟之前,令內險股好炒啲。由於內險股已經累升唔少,想搭順風車就要留意住A股表現。

        炒股怕水清無魚食蟹怕水清無味

        港股呢排上上落落,投資最緊要靈活,唔好死揸,否則被綁就變大閘蟹。𠵱家初雪剛過,仲係歎毛蟹季節,做大閘蟹不如食大閘蟹,可惜最近太湖蟹鬧出二噁英驚魂,搞到有銀都無靚蟹食。有中環茶友聞言,就相約大家去中環食生態大閘蟹。

        荷蘭蟹一味夠乾淨

        上海江浙一向富庶,出唔少識炒股嘅人才,好似前港交所行政總裁袁天凡,就係炒股同食蟹嘅高手。袁天凡喺科網股爆煲前天價沽咗八號仔轉買山頂樓,一買一賣賺到盡。因為金融界多蘇浙人,中環附近好多食大閘蟹嘅地方。茶友去食蟹嘅香港老飯店,喺北角經營多時,年前四叔拆咗店址所在嘅三星級酒店起樓,於是佢就搬咗去中環南豐名下嘅商廈。聽老闆講,佢哋賣嘅蟹由佢親自北上揀嘅蟹場攞貨。呢個場有幾百畝,水源來自長江,蟹仔先食水草,稍大後吃塘中魚仔,之後再餵飼粟米,由於水質有保質,剝開可以見到蟹肺黃白色,與市上普通貨色帶灰黑不同。

        近年,因為華人湧入西方國家,好多水產都跟住移民當地河川,搞出生態災難,好似鯉魚、生魚,佢哋生命力太強,搞到當地物種大受威脅。大閘蟹同樣隨之走咗入荷蘭,產量甚豐,不過佢哋似乎爭氣啲,成為美食幫風車國出口創匯,不過老闆話這些荷蘭蟹生長水質無疑好,缺點是蟹味淡。中環茶友笑言,炒股莊家最怕被人查,被人抽秤難搵食,咁就水清無魚,但無諗過連做大閘蟹,都會怕水清無味喎!

        陸羽仁

        
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類