陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

特朗普一個打十個

2018/07/09 05:12:59 網誌分類: 經濟
09 Jul
         本來預期會翻身的七月市,被美國打貿易戰主導,雖然上周五港股回彈,終止咗三連跌,但以一星期計,恒指一周累跌639點,國指則跌450點。

        貿戰衝擊 美股免疫

          同港股相比,美股表現始終好啲,上周五美國科技股表現亮麗,納斯達克指數跑贏,收報7688點,升101點;facebook股價首次突破200美元,創收市新高,助納指升超過1% ,標準普爾500指數收報2759點,升23點,升幅百分之0.85。一周累計,杜指彈升0.8%,標指上揚1.5%,納指更抽高2.4%,完全不受貿易戰影響。

          美國經濟表現持續強勁,6月增加21.3萬職位,高於預期的19.5萬,失業率升到4%,市場人士本預期保持在3.8%的49年低位,顯示美國6月就業增速強勁,但平均時薪按年增長2.7%,略低於預期。工資增長溫和,聯儲局今年內再加息兩次必要性降低,美元顯著下跌,美匯指數尾段挫0.41%報94.01。歐羅升0.45%報1.1746美元。正如早前講,美國經濟愈好,打貿易戰的本錢愈多,大陸都唔容易有安樂茶飯食。

          美國總統特朗普打貿易戰,目標包括歐洲盟國、美洲鄰居同埋中國大陸,搞到天怒人怨,但市場最誠實,美國左右開弓,但美元美股完全無受影響。以往亂世買黃金,但呢陣全球貿易環境立立亂,金價卻聞風不動,反映聰明資金寧願走去買美元資產,咁即係話到o依家為止,市場仲係相信美國成為贏家的機會大。

          特朗普狂傲無禮,喺國際上神憎鬼厭,早前德國總理默克爾在社媒擺咗張相,係德法加等國領袖「睥」特朗普,一張相反映出各國對佢驕橫態度有幾不滿。喺中美兩個徵收關稅正式展開後,有說法大陸會同歐洲加強聯繫,共同對應美國的單邊貿易主義。不過,中環茶友普遍睇淡中歐以至其他國家聯手對敵的可能性,皆因美歐傳統上有盟友關係,在政治意識形態接近。o依家美國四圍點起火頭,唔同陣營或者可以行得近啲,但當美國調整策略,拉一個打一個,咁就好難相信歐洲會真誠合作。

        不利賂者以賂者喪

          戰國時期,秦國一個對六個,六國信咗蘇秦搞合縱,秦國就搞連橫去逐個分化,結果成功消滅各國。後代的蘇洵寫咗篇六國論,結論係「六國破滅,非兵不利、戰不善,弊在賂秦,賂秦而力弱」,而且「不賂者以賂者喪」。意思係六國點解被秦國逐一吞併呢?就係因為各國買秦國怕,買秦國怕搞到國力慢慢衰弱,最終被人食咗。

          六國中有些國家唔肯買秦國怕,但因為有人買怕令秦國不斷壯大,終於令唔肯買怕的國家都無法和秦國對抗。美國o依家國力遠超任何單一國家,而且經濟實力排第二的中國妖魔化咁多年,令到其他國家唔存在共同合作對抗佢的堅實基礎,呢個亦係美國夠膽一個打十個的理由。o依家中國拉攏歐洲,如果美國要拉一個、打一個,大陸成為拉攏對象的機會有幾高,大家心中有數。

          茶友話,中美要搞番掂,大陸必須要讓步,呢點其實北京心中有數,關鍵係美國而家真正目標唔係要降低貿易赤字咁簡單,o依係要中國放棄發展高科技,咁等如自絕後代,咁辣的條件大陸實在無法接受,所以先至被迫對美國硬撼。佢話,o依家大市短期無得睇,其中一個可能性係貿易戰繼續打落去,個市慢慢習慣咗新的貿易環境,若然出現這個狀況,後市就唔可以過份樂觀。當然,佢亦唔可以排除特朗普一日瞓醒忽然退兵的可能性,但呢個機會暫時發生機會唔係咁高,所以呢個時候買股要用閒錢,同埋要做長線準備。

        美元港元都要留意

          貿易戰除咗影響公司盈利,仲要留意兩個影響。一個係美元匯價,若然資金繼續避入美元,美匯呈強,對香港就唔係咁好。呢排人民幣走弱,其實同時係反映咗歐羅軟咗。港元跟住美元強,對香港的出口都會有影響,o依家香港的出口,唔單單係工業產品,仲包括服務出口,好似旅遊、零售。去年起,旅遊、零售業復甦,除咗因為社會穩定咗,同匯價關係都好大,所以呢排美元強,旅遊關連的公司好似莎莎(178)喺宣佈靚靚業績後,由高位5.7元插咗兩成去到4.53元。莎莎業績由低位回升,本來增長有餘未盡,股價就算好消息出貨,都唔應該回調咁多,佢深度調整都係反映大家對旅遊零售業可能受強美元的影響。

          另一個要留意係港元表現,早排港元一度轉弱,之後金管局接港元沽美元,匯價轉趨穩定,當中一個因素係有大型新股集資。上個星期小米集資完成,市場反應平平,跟住大型新股集資活動唔知會唔會受影響,若然大戶將香港當係提款機,咁匯價都有機會再受壓,對股市氣氛都會不利。本來港交所(388)預咗今年好多大公司上市有胡食,但o依家大氣候唔就,連沙特阿美都傳出有可能擱置上市,可見全球投資市場都受特朗普效應干擾,進入好不穩定的狀態。

        毛記講前景 玩殘小股東

          上星期好多股份都見一年低位,令到掛牌後創出新低的毛記葵涌(1716)唔係咁惹眼。毛記招股時搞到間接持有佢股份的華文媒體(685)都喪炒,結果躋身認購王,但正如股神巴菲特所講,當大浪過後就知邊個無着褲。

          毛記早前公佈業績,盈利跌至不足七百萬,基本上無乜邊瓣業務有表現,而管理層係業績展望時,繼續其一貫博懵扮佛系的表色,好似佢話「本集團與香港網上廣告行業的其他跨國媒體服務參與者,以及大量中小型公司就品牌知名度、服務質素、銷售及市場推廣效率、設計及內容的創造性、價格、與客戶及供應商的策略關係以及人才挽留等進行競爭。」連標點接近九十個字,睇完根本唔知佢講乜,總之前景就一片迷濛。小股東如果認真啲睇吓業績報告決定買定沽,就真係好易玩殘。

          毛記掛牌最高成過11.76元,大戶係高位紛紛減持,上周跌到1.71元,雖然跌幅已經超過八成,但市盈率仍然達到50倍,市值有4億幾,雖然股份已經跌到去個殼階段,但o依家港交所想收緊賣殼,加上唔知會唔會玩供股抽水,所以呢個都未必係安全水平。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類