陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

趁鋼錶熱短炒

2018/07/30 04:13:01 網誌分類: 經濟
30 Jul
         港股7月份相當波動,先係有世界盃一節淡三墟,跟住就到暑假,上周期指臨近結算,大市成交縮減至不足700億元,創咗14個月低位。總結全星期,恒指升579點,成為5月中以來最大一周升市,唔知咁樣算唔算七翻身呢?

        facebook插完輪到Twitter

          上周大市主導因素之一,係阿爺大放水,喺中央貫水浮球政策下,中港股市連彈幾日,但同期人民幣匯價就持續受壓,上周末人仔盤中曾失守6.83關,搞到港股受壓,恒指最後收報28804;國企指數升26點,收報11047點,成交654億元。

          另一個大市注目因素係美國科網大股facebook一度因為前景評估轉淡被狂沽。近日遭多間大行下調目標價且預料次季遊戲收入放緩的騰訊(700)周內都曾試穿370元關,低見369.8元,終於喘定於370元以上收市,報373元。

          facebook因為預告增長放緩,上周三一度急挫近兩成,搞到科網股有啲風聲鶴唳,去到周五收市,美股周五全線下跌,Twitter唔係咁靚仔的,插水20%,科技股急跌,三大指數當日全面下跌。標指收報2818點,全周累升0.61%。杜瓊斯工業平均指數報25451,一周累升1.57%。最弱係納斯達克綜合指數,收報7737,周內累跌1.06%。

         繼facebook公佈業績後急挫,Twitter財報發佈後重演暴跌場面,收跌21%,科技股英特爾收跌8.6%,特斯拉收跌3%,谷歌母公司Alphabet收跌2.5%,蘋果收跌1.7%,facebook有啲驚魂未定,周五收跌0.8%,周內累跌16.7%。facebook預先披露增長會放緩,主要係因應私隱洩漏事件增聘咗人手,我覺得呢個係創辦人朱克伯格的苦肉計,以示自己盡力補救。

        美國增長勁利好銀行股

          今年朱仔有啲流年運滯,呢排有股東發起集體訴訟,搵咗律師行呼籲在星期四的暴跌中,損失超過10萬美元的投資者加入。代表律師指出,facebook及有關負責人,在4月26日至7月25日期間,作出一系列虛假及誤導性陳述,未能向投資者披露有關公司業務、營運及前景的重大不利事實,包括未有披露每日、和每月活躍用戶數量正在減少 ; 以及未有披露預計收入增長將放緩,利潤率將會下跌。質疑相關令投資者在這段期間,以人為抬高的價格購買公司股票, 並在被告披露有關訊息後遭受重大投資損失。美國係訴訟國家,動輒就有律師鼓動官司,呢個亦喺好多外國公司唔敢係美國上市的原因。

          同一時間,有報道指資產管理公司Trillium Asset Management已起草計劃書,尋求革除朱克伯格兼任主席的職務,指一人身兼兩職令他在董事會及公司議程中影響過大,並削弱董事會對管理層的監督,若分開兩個職位,就能解決以上的影響。

          基金亦質疑公司在劍橋分析(Cambridge Analytica)等醜聞上處理不當Trillium持有價值高達1100萬美元facebook股份。朱克伯格去年亦曾面臨革除兼任主席的職務,有51%獨立投資者支持此項方案,但方案最後被否決,主因朱克伯格擁有逾75% facebook B股,B股的投票權力為A股的十倍,基金唔係咁易郁到佢,但外界壓力亦令到朱克伯格要諗計應付。

          美國科網股呢排受壓,但傳統股份好似銀行股就受經濟向好推動。美國最新數據顯示,次季年率化經濟增長率(GDP)達到4.1%,接近市場預期的4.2%,是大蕭條以來第三快的增速。美國商務部解釋,次季增長主要受到消費者和商業開支帶動,同時出口增加和政府開支亦有貢獻。消費者開支在首季大幅回落後,次季按年增長達4%。政府開支方面,不論在聯邦或州政府層面均在加速增長。美國總統特朗普喺鋼鐵廠演講,就興奮談到美國次季年率化GDP,聲稱有人甚至預期增長幅度可達5.3%,佢個人認為應該唔會咁勁。仲話如果達到4字頭就開心。如果有3.7%以上都可以。增長率公佈後,特朗普在白宮會見傳媒時說,第二季數字「非常非常可持續」,仲話下季的數字將會很出色。

          對於美國增長係咪可以維持,有政經猛人就認為要睇過,佢話第二季增長持續,部份原因係好多公司喺貿易徵稅前加快進口,呢個狀況或者第三季都仲維持,但再耐啲就難講。美國增長數字利好,相信對銀行股繼續有利,上周發威的恒生(011)、以至滙控(005)或者會跟炒。

          人仔匯價受壓,本地零售好似鐘錶都可能受到影響。上星期,英皇鐘錶珠寶(887)發盈喜,預期上半年盈利按年大增約3倍,公司去年同期盈利3911.7萬元,今年應該賺超過億元。公司表示,增長主要受惠於期內消費氣氛上揚,使銷情理想及毛利率表現穩健,以及營運效率提升。

          上半年鐘錶業生意咁好,究竟榮景係咪可以持續呢?與鐘錶業大佬傾起,佢坦言都有啲擔心人仔匯價轉強影響,自從六月份世界盃開鑼,生意少咗約一成,打完波之後,生意都仲未恢復得晒,只係暫時仲未睇得清楚係咪美元強影響。不過,零售業而家有利因素,係租金成本仲係下降中,好多續租的舖位租金都仲係下調,減低咗經營風險。

        八月份或有利好消息

          鐘錶業大佬話,今年鐘錶業有個特別有利因素的因素,就係鋼錶掀起炒風,按市價基本上係買唔到,想要除咗排隊之外,仲要額外畀溢價,所以能夠攞到當炒鋼錶的錶行,利潤特別豐厚。另外,市場近期傳有個別名牌八月份會調整價格,適應番全球銷售,理論上咁對香港代理生意會有好處,所以如果無好突發的重大不利因素,表行下半年應該都仲有得做。

          按照大佬的分析,再睇番鐘錶股走勢,佢哋基本上都升咗唔少,部份已經翻倍有多。如果計埋佢哋盈利增長因素,預測市盈率約為10倍左右,以零售股而言唔算貴,但因為近年業務較為波動影響咗估值,所以策略都係適宜係佢哋公佈業績前短炒。

        七哥自傳 名人客仔捧讀

          名人近年興起出自傳,像做廚做到上山頂的家全七福創辦人徐維均,最近就出咗本《鹹酸苦辣甜——七哥自傳》。中環茶友唔少都去過福臨門,近年又去過家全七福,都想知佢背後故事,所以都有買超嚟睇吓。

          人稱七哥的徐維均父親是福臨門創辦人徐福全,專做富豪有錢人的上門到會,徐維均跟隨父親學師,為有錢人煮菜,後來福臨門經營飯店有成,七哥又奉父親之命,到日本開拓分店,當時除了考驗廚藝外,還要學習如何營運生意。

          近年兩家富豪飯堂鏞記同福臨門都有繼承問題。最後福臨門以暗標競投解決,股權以價高者得的方式決定經營者,結果由五哥以高價奪得,七哥賣出股權後本可安享晚年,但他堅持再創業,創辦家全七福,呢種做法好過打官司益律師。

        事業有成 揚名立萬

          呢次七哥出呢本《鹹酸苦辣甜——七哥自傳》,睇過的茶友話收錄咗唔少軼事,有啲有餘未盡,唔知七哥遲啲會唔會添食。

          茶友話,香港名人猛人不少,尤其商界精英同富豪之多,應該數一數二,佢哋一生打拼,應該有唔少故事。人生在世,最重要係留名後世,如果事業有成,在一方有頭有臉,出番本書揚名立萬,搞得轟轟烈烈,威威水水,先至真正對得起自己。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類