陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

買長和係叻人

2018/03/19 12:02:30 網誌分類: 經濟
19 Mar
         美國聯儲局今個星期議息。全球股市上周表現偏穩,以全周計,恒指收市報31501點,累升533點;國指收報12673點,累升241點。

        富豪作風各有不同

          杜瓊斯工業平均指數一度重上兩萬五之上,收市報24946點,升72點或0.29%;標準普爾500指數收報2752點,升4點或0.17%,結束連續四天下跌;納斯達克綜合指數收報7481點,升不足1點。總結本周,道指累跌1.5%,標普500指數跌1.2%,納指跌1%。

          投資者焦點落在經濟數據之上。其中美國上月工業生產升1.1%,是去年10月以來最大升幅,並高於市場預期的0.3%。密歇根大學3月消費信心指數升至102,創14年來最高,市場原先預期跌至99.3。

          上個星期最大的財經新聞之一,相信係長和主席李嘉誠交棒,由長子李澤鉅繼任。李澤鉅在集團多年,加上睇李嘉誠係記者會上思考敏捷,交班明顯係按計劃進行,相信短期對股價都無乜影響。

          李嘉誠成為香港首富,資深股民印象最深刻當然係佢喺1979年向滙豐收購和黃控制性股權,令到王國規模暴增。和黃當年因為投資過勇負債纍纍被債權銀行滙豐接管,大班沈弼為公司搵個好人家,結果揀中李嘉誠,呢個係令長實集團壯大的重要一步。

        李四叔係瞓身搏殺格

          中環茶友形容,本地富豪各人有各人風格,新地郭家可以話係一注獨贏格,佢主力基本上只集中做地產,早年仲要係全部放喺香港,近年才稍為放多啲喺內地。恒基李四叔就係瞓身搏殺格,佢持有恒基超過七成股權,係揸住旗艦公司股份比重最多的富豪,所以樓市上升,佢食得最應。至於長和係開枝散葉型,涉及業務最廣,李嘉誠策略可以叫做市值極大化,不斷併購同分拆上市公司,係最積極同擅長運用資本市場的富豪,所以佢有二千幾億身家,但控制公司市值過萬二億元,財富產生影響力槓桿最大,所以佢唔止係香港最多錢的人,而且仲係最有財勢。

          唔同富豪有唔同風格,亦適合唔同投資者,李四叔鍾意揸重自己公司,做佢小股東只要坐定定唔郁,四叔就已經幫你做晒所有最有利的決定。李嘉誠擅用資本市場,所以系內併購活動最頻繁,過去每隔三、幾年就有大大小小改組,若然食正方向,咁賺錢機會多,若然唔係咁識走位,咁就無咁着數,所以叻人特別適合做長和小股東。

          不過,呢三大華資,咁多年來表現都跑贏大市,長期持有佢哋股票,升值都非常驚人,好似長實以上市價計,至今升值1500倍,若然連股息都投入,增值5000倍,買1萬元今日就有5000萬元。早年買咗佢哋股票唔放,O依家應該都唔使做。

        業務進入資本密集穩定期

          隨著本地經濟成熟,同埋公司市值增長到咁龐大,業務變成資本密集,當然唔可能再有咁強勁增長,長期持有佢哋只能希望有穩定收入。如果希望增加回報,大概只有兩個方法,一係利用高買低賣,由於呢啲公司業務多,加上大股東持有唔少股份,對股東唔會太差,每年吼準一、兩個機會低吸,然後候高回吐,係增加回報方法。另一個就係另選其他增長型公司。以香港目前市場咁成熟,要搵到唔容易,想食大茶飯可能就要留意以中國為主要市場的新興行業至得。

        盈利倒退都可以做超購王?

          上星期做網上廣告的毛記葵涌開始招股,據講反應熱爆。毛記公開發售集資約810萬元,故孖展額相當於超額認購1108倍,有可能挑戰超購王地位。

          若毛記未來認購熱度未變,不單止可超越本周掛牌,錄得約2600倍超額認購的賓仕國際(1705),甚或有力挑戰本港史上「超購王」,於2014上市的Magnum(現稱奧克斯國際)(2080)超購逾3550倍紀錄。

        盈利倒退都有人信

          毛記早於2017年上半年申請主板上市申請,惟去年底已過期失效,公司於今年1月再次遞交上市文件。據財務資料顯示,截至去年11月底止的8個月,毛記僅賺約516.7萬元,按年倒退84%。

          有證券界認為,毛記若然趕唔切今年上市,將來仲有無機會上都好難講,皆因互聯網世界變化快到無人信,毛記盈利迅速倒退,自從佢上咗位之後,做埋廣告公司嗰位,所以O依家好多廣告公司都唔會推薦啲客搵佢,加上收費加咗唔少,所以業務有見頂回落之勢。

          不過,炒股好多時唔係睇業績,呢隻股知名度高,而且炒家放風話可以炒高佢搵網民接棒,唔少人可能都會信。莊家搵股民接火棒,口頭禪係「不要問、只要信」。毛記葵涌賺錢倒退唔單止可以上市,仲話可以做超購王,真係信不信由你,不過最重要的是,呢啲股如果掛咗牌後高追,咁就真係要小心嘞。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類