陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

民粹式貨幣風暴

2018/08/13 04:13:00 網誌分類: 經濟
13 Aug
         港股過去10個交易日,5日連續下跌,之後4日反彈,上周五再跌,咁係咪代表新跌浪開始呢?可能就要問吓美元,如果美元續強,人民幣匯價再受壓,大市再插就唔出奇。

        土耳其里拉急跌波及歐羅

          上星期港股係反彈周,恒生指數全周累升690點,直至周五才出現回吐,恒指低見28296,最終仍企穩10天線(28244)及20天線(28347)樓上,收報28366,國指收報10943。港股上周結束反彈,主要係土耳其里拉匯價再創新低,投資者憂慮引發新興市場金融危機,墨西哥比索下跌1.5%,巴西雷亞爾匯率下跌1.7%,南非蘭特匯率下跌2.9%。俄羅斯盧布近期下跌1.47%。市場追捧美元,令美匯指數升至逾一年高位,連人民幣都下滑。

          土耳其危機源頭又係美國總統特朗普,佢較早前宣佈將對土耳其進口鋼鋁的關稅調高一倍,鋁關稅調整為20%,鋼鐵關稅調整為50%,土耳其里拉因此大跌,土耳其外交部表明必要時會進行報復。土耳其假假哋都係歐盟成員,市場憂慮歐洲銀行對土耳其的風險暴露,影響或蔓延至其他市場,結果連美股都受累下跌。三大指數低開後持續向下。杜瓊斯工業指數最多跌287點,其後收窄跌幅,收市跌196點或0.77%,報25313點。納斯達克指數跌52點或0.67%,至7839點,結束八連升。標準普爾500指數跌20點或0.71%,報2833點。銀行股係重災區,標普金融股指數下跌1.2%,是跌幅最大股份類別。全收杜指道指累積下跌0.6%,標普500指數跌0.3%,均結束連續五周的升勢;納指累積仍升0.3%。

          睇番港股比美股更早感受到土耳其貨幣危機的味道,近日屢創上市新高的恒生銀行(011),周五股價急挫3.5%收造209元,成為表現最差的藍籌股。係資金湧入美元下,英鎊、歐羅不能倖免,歐羅應聲大跌,低見13個月低位,美市尾段報1.1412美元,仍跌0.99%,稍早時曾跌穿1.14關口,低見1.1388美元,連區內另一避險貨幣瑞士法郎也跌0.18%。主要工業國貨幣基本上只有日圓一枝獨秀,升0.18%。人仔跟隨其他貨幣走低,拖累三大內地航空股周五再插,南方航空(1055)收挫3.6%造5.3元;東方航空(670)收跌3%報4.75元;國航(753)收跌2.63%造7.03元。

        特朗普砌埃爾多安攞分

          港股上周風雨暫停,有在跌市撈咗貨的中環茶友周五無回吐食胡,有啲擔心慢手咗。茶友係年初開始慢慢出貨,手頭仲有子彈,佢嘅策略係只逢指數見今年低點先入市,主要係買盈富基金,貪佢跟住指數郁容易追踨,風險又比個股份散。入市目標係短炒,賺到5%就回吐,若然走唔切就當係回補咗的倉位。佢係低位撈貨,上星期彈足4日,仲差少少就去到佢定下的食胡位。佢心大心細是否應該先食為敬,皆因佢覺得呢陣晴朗有點唔尋常,擔心唔走走唔切,不過佢貨量唔多,結果等咗一等,而且外圍又起風雲,本周開市相信港股又有壓力。

          茶友高位沽咗貨,而家只係等個市見到新低位先逐步回補,實際係且戰且退策略,咁即係佢對中、短期前景唔太睇好。佢解釋而家係特朗普主政下,全球股市變成民粹市。特朗普係非一般總統,係共和民主兩黨內都無乜堅實支持,所以佢要不斷搞啲民粹言論同政策來爭取選民支持。土耳其總統埃爾多安被西方選民視為獨裁者,早前世界盃德國球星厄齊爾(Mesut Ozil)因為被指表現欠佳,憤然退出國隊。厄齊爾認為佢被球迷針對,皆因佢係土耳其矞兼曾經見過埃爾多安,所以引起種族歧。從呢次事件反映西方民眾對土耳其政權的不滿。特朗普睇準機會,於是向土耳其開刀攞分。

          美國向土耳其徵稅,結果由銀行體系將難題傳埋俾德國。照睇美國有可能好似同其他國家開仗咁,結果誘此資金湧入美元資產,所以新興市場以至歐洲貨幣大跌,按此估計,美股有可能都係受影響最少的市場,反而歐亞股市就仲驚。

        長期抗戰防完美風暴

          美元每隔幾年轉強一次,引發新興市場資金危機唔係新鮮事物,每次結果最後最後因為美資在全球投資,慢慢佢哋受到將影響帶番美國資本市場,令美股美息回落,風暴先慢慢平息。茶友話,呢次風暴可能吹得比較強,甚至不排除有完美風暴的可能性,係今次加多咗特朗普鼓吹民粹主義,令貨幣危機係經濟誘因外,額外增添咗政治色彩。民粹主義基本上係唔注重效益,嚴格嚟講同資本家唔係朋友,呢次走埋一齊,連全球第二大經濟體的中國都捲入埋,令風暴可能觸發的危機比過往大。

          另一個令風暴威脅增加的原因,係美國係金融海嘯後推行超寬鬆貨幣政策,同時催生咗近10年的景氣循環。而家美國係復元中表現有力,但息口仍然處於相對低水平,未來利率仍有相當上升空間。

          雖然從美國長債息率反映投資者認為高息環境難以持續,但美息向上令本來習慣咗低息的新興市場變得更加脆弱,綜合呢幾個理由,茶友唯然手頭不乏子彈,但佢依然唔心急入市,寧願等低位入貨,啱位又沽吓,有機會就盡量拉低成本,慢慢儲貨,準備長期抗戰。

        特拉斯炒內地設廠 馬斯克吹水唔抹嘴

          電能車商特拉斯(TESLA)的創辦人馬斯克在推特(TWEETER)聲稱考慮將公司私有化,觸發股價上升,引發監管機構注視,小股東隨時提出集體訴訟。董事局日前畫清界線,事件有點搞到一身蟻的味道。

          特拉斯市值超過五百億美元,馬斯克個人財富只有百幾億美元,佢聲稱考慮將公司私有化,錢又從何來?如果純粹只是構思,沒有具體安排,這樣發佈消息,搞到股價急升,都唔好當佢無嘢。

          早前美國科技股受壓,沽空機構大造淡倉,馬斯克都大感壓力,反擊話公司上市帶來季季交業績的壓力,咁對公司長遠發展唔好云云,由此可見沒有借助出口術提振股價的動機。

          另一個跡象係隨著公司股價受壓,他的推文數量顯著上升,由過去每月百多條加到去四百多條,頗有「吹水唔抹嘴」之風。外界批評他想借此造成人氣支撐公司產品,結果反而帶來法律風險,有投資分析員甚至認為網上的妄言已為特拉斯股價帶來風險,認為他的律師應該停止他繼續自行推文。

        無詳細交代資金何來

          馬斯克近排發佈的利好消息之一,就係話會係中國市場設廠,仲話上海市政府可能會為佢提供資金,但同樣詳情欠奉。不過,中環茶友早前去睇過大陸電能車蔚來(NIO),佢哋出的電能房車每架三十多萬人仔,而且每個月包換電池或叉電,收一千多元人仔。大陸對創新科技的投入巨大,一樣可以燒錢去爭奪市場,相信電能車市場好快變成手機翻版,特拉斯有無蘋果咁叻可以做到厚利少銷照賺大錢,又係佢推文無交代的另一大疑竇。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類