陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

騰訊與八號仔

2018/08/20 04:13:04 網誌分類: 經濟
20 Aug
         上星期市場焦點落係土耳其里拉風暴,港元匯價連帶受壓,港股連跌五日插咗1500點以上,直至中美傳出周中重返貿易談判桌,人民幣回升,港股先至出現反彈。不過,同一個消息,美股同中港股市得益就相差好遠,美股即晚就造好爆升近400點,周五再升,但港股雖然承接外圍造好高開,但A股先高後低,恒指好快升幅收窄,結果周五全日只係升咗113點。總結全周,恒指累計仍下挫1153點。騰訊(700)造好,收升逾3%,帶動港股回升。

        中美肯埋枱或利反彈

          對於中美談判,美股反應正面好多,當市場傳出中美將於本月底擬重啟的副部長級貿易談判,並計劃在11月兩國元首會面前結束貿易爭議,美股首日升完周五再升,加上蘋果公司股價再創新高,三大指數齊向上。 杜斯工業平均指數一度升150點,創五個多月新高,收市升110點,報25,669點,全周累計升1.41%。納斯達克綜合指數亦尾市倒升,收市揚9點,報7,816點,全周累跌0.29%。標普500指數收市升9點,報2,850點,全周累升0.59%。

          貿易摩擦有望緩和的消息傳出後,美元回軟,離岸人民幣約50分鐘內連破6.83到6.85三道關口,曾高見6.8272,較歐美時段周四(16日)的日內低位升超過450點。歐羅連續第二天上升,美匯指數跌0.5%,報96.12。

          中美計劃於下周三及四在美國重啟貿易談判;同時有傳人行再出招,增加離岸市場沽空人民幣成本,人民幣匯價顯著回升。不過,美股反應好過中港股市,主要係經過上次兩國談判,傾完之後好似有成果,但突然之間又會反面,特朗普仲大力加重制裁力度。呢次談判重開,參與的官員相對低位,市場估計最多只係為高層次會談鋪路,唔預期好快會有成果。同一時間,大陸方面亦作出期望管理,強調唔會不惜一切獲取成果。

          o依家傳出美國開出盤口除咗要中國撤銷關稅,推高人民幣匯價,仲要取消美企進入內地要提供技術轉移的要求,甚至長遠放棄放棄中央規劃經濟的做法,所以雖然有談判重開的消息,內地A股上周五照樣先升後倒跌急挫,上證指數單日插咗1.3%;深成指數插咗1.7% 。由此可見被特朗普玩過兩次後,雙方互合基礎已經大減,就算有好消息投資者都唔敢咁勇跟炒。政治市一向難炒,只是中美既然埋枱肯傾,始終對氣氛有紓緩作用,個市呢排插得咁急,如果有進一步利好消息,唔排除會帶動個市會再彈上啲。

        估值偏高 業務無壞

          係大局仍然混亂下,股王騰訊公佈近年最差業績,公佈後股價大插完出現反彈,周末中止五日跌勢,收彈333。7元,反而一齊插落嚟的手機設備股依然唔得,瑞聲(2018)低見78.15元,創逾一年半低,收挫3%造80.85元;連番急挫逾兩成的舜宇光學(2382)繼續跑輸大市,收報88.55元。

          騰訊最近股價大插插,有人計過數損失市值去到4000億元以上,呢個市值差唔多等同當年電盈合併後的高峰期,所以最近佢急跌差不多重演咗二千年科網股泡沫爆破,八號仔大冧市的慘況,只不過因為佢市值超巨,香港市場深度大有進步先至頂得住。所以佢公佈業績倒退,股價下插,但仍有股民想趁低吸納,有中環茶友早前沽咗佢,o依家心大心細好無回補?想買又驚會唔會好似八號仔咁上唔番去?

          好似茶友啲狀況其實相對易處理,因為佢高位沽咗,低位回補,手頭股份一樣,落袋的錢就係賺咗。高沽咗股份想回補,首要考慮係公司質素,有啲公司全靠泡沫吹大,一旦爆破唔止股價坐艇,隨時成間公司散晒,賣盤執笠。陸羽仁一直批評騰訊,都係集中佢估值太高,而唔係話佢業務唔好無前景,所以成日講好公司如果買得貴,代價都可以好大,尤其如果係炒衍生工具,咁就根本無仇報。今年騰訊就說明咗呢個道理。

          如果從業務上嚟講,騰訊同當年的八號仔都一樣,在好多領域都佔有壟斷性地位,分別係八號仔壟斷的只係小小的香港市場,但估值天咁高,後來泡沫一爆,其實無影響公司生意,佢到今日依然有好多賺錢生意,只係估值變番「腳踏實地」,當年高價追貨的股民出咗太平洋,好難返到家鄉。騰訊有壟斷優勢的市場係中國,潛力龐大好多,而且不少瓣數都仲有增長潛質,同電盈主業已經非常成熟好唔同,所以估值偏高遠遠無八號仔當年咁嚴重。雖然係咁,但而家騰訊盈利全退兼估值回落,加上大市唔好,都可以觸發好強烈的跌幅,o依家佢股價由高位下挫差唔多四成,市盈率有37倍,如果想回補最好可以分段吸納。吸納方法可以係按唔同價錢分幾注買,亦可以用時間每隔一段時間買啲。

        手機股計落仲係貴

          比較完騰訊,不妨講埋手機設備股。雖然呢排蘋果股價強到無朋友,上周五收市再升2%,報217.58美元,創收盤歷史新高,市值近10,509億美元,但手機設備股仍然唔得,好似舜宇經過急插後,市盈率大幅下調,好似舜宇係27倍,平過騰訊的37倍。若然貨比貨,手機設備股雖然係規模上有一定優勢,技術上都有本身強處,但其壟斷性無騰訊咁強,而且業務的盈利潛力已發揮咗唔少,唔似騰訊仲有唔少空間,所以佢哋先前估值偏高仲嚴重,而家調整更加未夠,如果個市再跌,照計佢哋仲有下插空間。

        冼國林鄧清河 打緊官司同團旅行

          第一信用前主席冼國林(8215)近日非常「黑仔」,除了與多年相識鄧清河因為第一信用股權被斬倉對簿公堂,還因為感冒菌入眼,竟然要做切除手術。據聞,冼師傅出事前,竟然仲係同鄧清河一齊去咗韓國旅行。

          冼國林為了手頭的第一信用股份被斬倉,入稟權威證券及宏安集團(1222)主席鄧清河。既然兩個人有官司打,點解會一齊去旅行呢?原來官司未曝光前,有金融界猛人相約兩人暑假齊齊坐私人飛機外遊,兩人分別應承,所以雖然後來有糾紛,大家都繼續畀面出席。

          冼師傅係出發前,已經感覺不適,但依然決定成行,豈料到埗後高溫不退,他已心知不妙,決定早走,不過返港後發覺感冒菌已入侵多個器官,切除眼睛後,仲有其他後遺症要慢慢執。不過,佢打開功夫,底子夠硬,雖然經歷一刼,但做完手術後好快就通知各方友好,自己大步檻過。

        感冒菌入眼

          冼國林創辦第一信用,之後公司成功登陸創業板,但年前被「股壇長毛」列為互相持股的「謎網五十股」之一,股價大跌,自此之後運氣就麻麻。今次感冒變大病,好在佢性格夠硬淨,仲可以堅強面對。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類