陸羽仁周記
陸羽仁周記
陸羽仁周記

美國人要贏到盡的邏輯

2018/09/03 04:12:48 網誌分類: 經濟
03 Sep
         港股今年5窮6絕7無翻身,8月一樣唔係幾得,合共累跌咗694點,大市連跌四個月,成為兩年半以來最長跌市,恒指收報27888。最矚目係中國教育部官網發佈八部門關於印發《綜合防控兒童青少年近視實施方案》,將對網絡遊戲實施總量調控,令網絡遊戲股全線急瀉。重磅藍籌騰訊控股收挫近5%報340元,成交高達175億元,居成交榜榜首,為跌幅最大藍籌。其他網股跌幅更大有博雅互動(434)急瀉10%,收報1.98元;IGG(799)收挫6.69%,報9.48元;雷蛇(1337)收挫2.8%,報1.72元。

        美股8月表現可人

          如果按月比較,港美股市強弱勢更加明顯。上周杜指收市微跌22點,報25964點,標普500指數由跌轉升不足1點,收市報2901點,納斯達克指數收市報8109點,上升21點。以一周計,納指累計升幅最大,升逾2%,標普500指數及道指分別升0.9%及0.7%。成個8月美股走勢可人,令其他市場投資者艷羡,杜指累升2.2%,標指升3%,兩項指數都錄得2014年以來表現最好的8月;納指更大幅攀升5.7%,是1月以來最大單月升幅,期內蘋果、亞馬遜、微軟齊創歷史新高,對納指8月份升約6%功不可沒。

          呢排美國科技股持續強勢,將於本12日發佈新產品的蘋果公司創228.87美元新高,最多升1.7%,收市仍升1.1%,市值約達1.099萬億美元,股神巴菲特認為蘋果手機仲有加價空間,所以入市增持。亞馬遜再刷新收市歷史高位至2012.71美元,市值約9817億美元。傳統科技股思科表現亦佳,上周五上揚1.3%的升幅最強勁。

          展望呢個星期,美國就加徵2000億美元中國貨品關稅的諮詢結束。兩國似乎未能化解矛盾,美國好有可能公佈徵稅細節。雖然美國徵稅會對中國造成直接打擊,但好快關稅衝擊就會係美國入口反映出來,屆時特朗普點樣拆彈都唔係咁易。呢個月美國會議息,一般估計利息都會上調,新興市場貨幣聞風先倒,唔排除情況會惡化,所以月頭似乎見唔到有乜利好因素,反而負面消息比較多。

        美元稱霸有無都惹麻煩

          新興市場第二波風暴由阿根廷吹起。阿根廷陷入衰退兩年,市場擔心該國經常帳赤字。呢個亦說明咗係美元主導世界金融體系下的矛盾,其他國家若然對美元有貿易赤字,結果就會好似巴西、阿根廷呢啲國家,隔幾年就因為缺乏美元吹起金融風暴,結果做「新興」國家幾十年都唔能夠擺脫貧窮。另一個矛盾就學似中國或日本,對美國有龐大貿易盈餘,咁樣除咗不時被美國逼升值外,o依家仲被美國話不公平,要打貿易戰。美元主導世界,但你有無美元都有麻煩,唯有美國鍾意印幾多美鈔做大花筒都得,但特朗普仲話人家搵佢笨,呢個就係美國人要贏到盡的邏輯。由於美國唔止有美元霸權,係科技、軍事都遙遙領先,所以佢點講都得,呢個就係現實,而且仲係美股長升長有之上反映出來。

          美國科技股強勢,唯獨曾是風頭躉的特斯拉(Tesla)運滯,創辦人馬斯克係社媒話考慮私有化,上周證實係吹水,上周五股價收跌0.49%。電能車近年雖然開始普及,但生產商同其他新興行業豬籠入水唔同,都仲係捱主做。好似係內地電動車龍頭的比亞迪(1211),上周公佈上半年業績盈利4.79億元人民幣,按年下跌72%,每股盈利13分,不派中期息大行瑞信隨之將比亞迪目標價下調,從81.50元降至76元,較上周三收市價有53%上升空間,維持「跑贏」評級。下調目標價是因為汽車和手機業務的利潤率下滑。比亞迪股價公佈後結束反映,滑落46.65元收市。

          外資大行雖然調低比亞迪評級,但目標價仍有相當水位,但呢類目標價好多時都有誤導成份,最重要反而係降低目標的方向。比亞迪在內地都有上市,內地的汽車股分析似乎仲睇得悲觀,直指最新的業績顯示,比亞迪扣除非經常性項目後虧損咗6.73億元,去年同期盈利11億元。這個現象反映了汽車行業出現增長放緩的大氣候。

        電能車股投入大影響利錢

          數字顯示,今年上半年內地汽車累計銷量達1406萬輛,同比增長5.6%。其中,新能源汽車佔41.2萬輛,增加111.5%。不過,汽車毛利率卻有跌了7.9%。

          造成毛利率下跌原因之一是研發成本的巨額投入和財務成本。上半年比亞迪投入研發37億元,較去年同期大增34%,間接減少了近10億元的利潤。同一時間,財務費用亦出現激增。公司期間財務費用較去年同期增長了近4億元,達到了13.61億元的規模,對盈利影響變得更明顯。今年年上半年,比亞迪負債進一步提高,單是短期借款就增加了超過50億元。

          普遍而言,市場最近對汽車股普遍採取觀望態度,主要係擔心內地經濟一旦放緩,汽車市場增長會更慢。比亞迪的情況而複雜啲,除了整體車市,佢仲受到本身營運的因素影響。剛公佈中期業績佢唔係咁靚仔,股價下插再向今年低位39.9元進發。今年港股係第一季勁升,但佢股價無力跟上,轉而由70元樓上回落。8月初佢見完低位後反彈,但公佈業績後開始回頭。呢排美國電能車股TESLA股價不振,對佢或者都有影響,如果做咗佢股東就要留意吓嘞。

        基建通車水為財 高鐵有沒有例外?

          高鐵呢個月23號開通,之前有議員擔心工程漏水,o依家情況似乎係虛驚。記得機場同會展啟用之時,都出現天花漏水,香港人話水為財,結果呢兩個項目真係賺到笑。高鐵用電,若然漏水影響行車就「濕滯」,如果係地面有水漬就應該無乜所謂。

        高鐵站積極引進知名食肆

          香港人一向貪新鮮,連高鐵通車前的開放日都掀起撲飛熱潮,首航的熱烈程度可想而知。據聞,除了本地新聞機構外,世界各地都有不少傳媒要求報道首航情況。高鐵站是在地底興建,與內地高鐵站高大巍峨的觀感不同,講真唔係咁多嘢睇,最大特色只是幾條線條獨特的支柱。反而港鐵o依家就積極引進啲出名食肆,香港人為食可見一斑。

          高鐵站連同港鐵的圓方商場,o依家圓方四面交通唔係咁方便,將來就會多咗高鐵客源,成為直接得益者。本來,高鐵開通,港鐵多咗新業績,股價應該有得炒,但因為事前鬧出連場風波,好消息變咗壞消息,小股東確實有點無奈,唯有期望通車後口碑慢慢好番。

        陸羽仁
回應 (0)
我要發表
user

網誌分類